neděle 10. srpna 2014

ZOO Brno - Lednice - ZOO Jihlava

Udělala jsem si  takové malé blogové prázdniny.
Během kterých jsem toho ale zase hodně stihla.
Udělali jsme si malý rodiný výlet,
já stihla doháčkovat šátek a docela dost čtverečků do mého celoročního projetku.
Letošní prázdniny jsou pro mě o dost jiné než ty předchozí.
Od záři jdou obě děti do školky a já se pak vracím do práce.
Končí mi rodičovská dovolená.
Tak si tyto prázdniny užívám o to víc, než předchozí léta.
Snažím se být s dětmi celé dny venku,
jezdíme na výlety.
Malý se dokonce dneska naučil jezdit na kole bez koleček.
Je to můj malý šikula - je mu 2 a 3/4 roku.
Je to úžasné, každý den mě oba překvapí něčím novým.
No ale zpět k mým blogovým prázdninám a co jsme vlastně dělali.

Udělali jsme si takový malý výlet na Moravu.
Zahájili jsme ho v ZOO Brno.



ZOO je umístěná ve stráni, což mě překvapilo.
Při představě, že se šplháme do kopce se mi tam vůbec nechtělo.
Vyřešili jsme to tak, že jsme jeli vláčkem nahoru a zpátky hezky po svých.
Dvakrát jsme zmokli.
Prvně maličko, zato podruhé to byla síla.
Bouřka, silný déšť a než jsme došli do auta tak jsme měli všichni promočené boty.
Naštěstí jsem zabalila pláštěnky.
ZOO byla krásná. Dětem se líbila.
Jediné negativum, které jsem shledala bylo parkoviště.
U vstupu do ZOO bylo maličké,
pak jsme narazili na dvě větší, ale ty byla plně obsazená.
Nakonec jsme parkovali na parkovišti před obchody.
No a nebyli jediní.
Asi se tam parkuje běžně.

Další naší zastávkou byla Lednice.
Zde jsme 2 noci přespali.




Bylo to úžasné.
Naposled jsme tam s drahou polovičkou byli před 4 roky.
Předtím jsme byli pouze ve skleníku a prošli kousek parku.
Tentokrát jsme měli na vše víc času.
Šli jsme procházkou k Minaretu.
Obešli jsme jezero.
Na dvou ostrůvkách, kam je vstup zakázán byli kolonie čápů a volavek.
Byla jsem unešená.
Prcek ťapal celou cestu.
Byl opravdu vytrvalí.
Druhý den jsme se vydali k Janovu hradu.
Cesta byla dlouhá a na konci zklamání.
Byl zavřený.
Bylo totiž pondělí.
Lednický zámek byl otevřen, ale Janohrad né.
Tak jsme zpátky jeli lodičkou.
O ceně raději nebudu hovořit.
Odměnou nám ale byla krásná příroda řeky Dyje.
Viděli jsme romantická zákoutí,
srnku, volavku a dokonce několikrát ledňáčka.
Ten Vám tak nádherně zpíval,
až srdíčko pookřálo.
Na Janův hrad jsme pak jeli druhý den  autem.
Přece jenom malý by cestu tam a zpátky z Lednice neušel
a 2x platit za loď se nám už nechtělo,
zastavila u Minaretu a pak jsme šli pěšky do zámku
nebo se člověk mohl svést další lodí nebo kočárem taženým koňmi.
No ale ceny....
Takže malý šlapal opět  pěšky (1,5 km).
Také jsme se podívali na sochy z písku.
Děti si pak hráli asi hodinku na písku a stavěli hrady.


Fotila naše malá.

No a další zastávkou na naší cestě byla Jihlavská ZOO



Tam jsme obdivovali ptáky,
šelmi, pštrosy a ostatní zvířátka.
ZOO byla krásná.
Zrovna ten den tam bylo vystoupí v africké vesnici Matongo.
Byla to devítičlenná umělecká skupina IYASA ze Zimbabwe.
Opravdu nevšední zážitek.
Den jsme si užili.

No a naší poslední zastávkou na cestě domů byla Zelená hora u Nepomuka,
ale o té až v dalším příspěvku.




1 komentář: