čtvrtek 10. dubna 2014

Linecký koláč


Linecký koláč
Mám ho ráda, ale donedávna jsem ho nedělala.
Bála jsem se.
Linecké těsto - Vánoční - se lepí
a já měla z lineckého koláče strach.
Nehledě na to, jak udělat linecký mřížkový.
No a před 14 dny jsem chtěla dělat strouhaný koláč.
Měla jsem doma vše až na heru.
Tak jsem listovala svými recepty a našla Linecký koláč od moji babičky.
Zkusila jsem ho a je výborný.
Recept je na velký plech.

Recept
20 dkg práškového cukru
18 dkg másla - na druhý jsem použila heru - chutnal lépe
2 vejce
50 dkg hladké mouky
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
2 tvarohy nebo dušená jablíčka - lepší je použít 3 tvarohy nebo lze použít i rybízovou marmeládu.

U prvního koláče jsem mřížky tak, že jsem vyválela placku (moc mi to nešlo) a rádlíčkem jsem nařelaza proužky.
U druhého jsem těsto ulamovala a v ruce vyválela housenky.
Šlo to lépe od ruky a také to vypadá myslím lépe.

Dobrou chuť.



Žádné komentáře:

Okomentovat