pátek 17. ledna 2014

Domácí chleba

Tak jsem po dlouhé době upekla domácí chlebíček.
Malá byla u babičky, která ho peče.
Na podzim jí moc nechutnal, ale chutě se jí  změnila a prej ho musím taky upéct.
No a jelikož jsem už dávno neměla kvásek, tak musela  pomoc babička.
No a byla tak hodná, že mi ho dala i vykynout.
Takže jsem si večer přivezla vykynutý kvásek a mohla péct.
Takto vypadá vykynutý kvásek.
No a takto vypadá hotový chleba



Chutná božsky.
No a co vlastně k pečení potřebujete.
Jen domácí pekárnu a kvásek.
Kvásek si můžete opatřit zde. Je tam kvásková mapa.
Najdete zde kontakt na osobu, která Vám ráda kvásek poskytne. 

No a to nejdůležitější RECEPT
Dostala jsem ho od manželovo maminky a ta ho dostala od neteře.
No a od koho ho dostala ona to nevím.

Takže RECEPT na CHLEBA

1.300ml vody
2. 2 lžičky soli
3. 140g žitné mouky - kupuji toto
 4. 420g pšeničné mouky (hladká)
5. 300g kvásku
6. 5g droždí - klasického né sušené!!!!
7. kmín

Dáváme do pakárny v pořadí jak je napsáno, tedy 1-7

Kvásek
50g kvásku + 140g žitné mouky + voda(já dávám tak 250ml vody) - uděláme těsto hustější tak jako na lívance
Kvásek necháme cca 8 hod. kynout,  pak zaděláme chleba a zbytek kvásku uchováváme v lednici.
Pokud nepečeme každý den, je dobré tak jednou za 3 dny přidat 1 pol lžíci žitné mouky a promíchat. Aby jsme o kvásek nepřišli.
No a ještě jedna  vychytávka. Dřív jsem dávala kvásek kynout do mísy a přikryla utěrkou. Kvásek vzešel, ale chleba nebyl tak nadýchaný. Je lepší dát kvásek kynout do plastové krabičky a přiklopit výčkem. Kvásek nakyne lépe a chleba je chutnější.
Přeji hodně úspěchů při pečení.

2 komentáře:

  1. Ty máš čtvercovou pekárnu? Chlebík vypadá moc dobře:-) Kváskový jsem ještě nedělala, zatím si vystačíme s chlebíkem bez hnětení:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám, chleba je tvaru kvádru.
      My zkoušeli už docela dost chlebů - prvně z připravených směsí pro pekárny, potom jsme zkoušeli chleba podle receptu, který byl součástí návodu na pekárnu. 2x drahá polovička zkoušela chleba pečený v zapékací misce, ja někdy před 4 roky zkoušela chleba podle receptu z Praktické ženy. No ale tento nemá konkurence. Malá řekla, že jí chutná víc než kupovaný. No a já nemám žádnou práci se zaděláváním. Nechám vykynout kvásek - přípravava cca 4 min. Pak mi hezky přes den nebo noc kyne no a pak dám do pekárny a za 3 hodinky máme hotový chlebíček. Prostě nádhera. Jen nesmím přijít o kvásek.

      Vymazat