čtvrtek 30. dubna 2015

Domácí lučina a domácí chleba


 
Už  nějaký čas jsem si hrála s myšlenkou na výrobu domácí lučiny,
až včera jsem ji zkusila.
No a výsledek mě mile překvapil.
Je výborná.
Výroba je jednoduchá.
Potřebujeme k ní pouze dva velké bílé jogurty a šlehačku.
Vše smícháme a pak přendáme do utěrky či pánského kapesníku,
dáme na cedník, který umístíme na hrnec,
do kterého nám odkapává syrovátka.
Dáme do lednice a necháme 24 hodin.
Druhý den máme chutnou lučinu.
Osolit můžeme při výrobě nebo po namazání na chleba či rohlík.
No  a dneska jsem měla ještě jednu premiéru.
Pekla jsem svůj první selský chleba.

A s lučinou neměl chybu.
Recept jsem našla v Blesku pro ženy.
No a tady je.
budete potřebovat:
75 ml kvásku, 20g droždí, 500ml podmáslí, 300g pšeničné mouky a 200g žitné mouky a nakonec 15g soli.
Postup
Droždí smícháme s prohřátým podmáslím, přidáme kvásek, mouku a nakonec sůl. Vše hněteme cca 10 min. Pak těsto vyklopíme na poroučenou desku, přikryjeme utěrkou a necháme 30 min kynout. Pak vytvarujeme 2  bochánky,  dáme do trouby, kterou předem předehřejeme na 210C. Do ní vložíme plech zkropený vodou. Když je trouba nahřátá, tak vyndáme plech a dáme na jiném bochníčky. 5min pečeme na 210C a pak snížíme na 200C a pečeme ještě dalších 25 min.
No a výsledkem je luxusní křupavý chleba.
Krásný zítřejší První máj všem.

Žádné komentáře:

Okomentovat