středa 7. února 2018

Recyklace ručníků

Také máte doma ručníky, které když se do nich utřete, tak jsou hned mokré? Já jich pár mám. Většinou je pak používám jako hadry nebo ty tmavé odvezu na chalupu. Jenže teď už mám jen ty světlejší. Do kontejneru na textil se mi je dávat nechce. Tak jsem se rozhodla, že budu kapánek experimentovat.
Neustále řeším problémy s hadrem na mop. Tak jsem se rozhodla zkusit recyklovat ručníky a ušít si hadr na mop ze starého ručníku. Je to vlastně obdélník, na který jsou našité dva kusy další látky. Přece to nemůže být tak těžké.
Takže jsem metodou pokusu a omylu zkusila cvičně jeden od oka ušít - zatím je v ruce.
No a jak to dopadlo? Mrkněte na obrázek.

Nevypadal špatně, ale ...
Byl to můj první a zatím poslední pokus.
Ručník se po namočení vytáhl a to co bylo za sucha OK, pak už nebylo. Sice jsem s tímto hadrem vytřela, ale z optížemi.
Včera jsem si koupila v Kiku náhradní hadr na mop a ručníky holt budu zase používat na hadry.
Jak využíváte staré ručníky Vy?
Ještě mě napadla jedna možnost - vrátit se ke klasickému vytírání - ručník místo hadru a klasické koště. I to je možnost.

4 komentáře:

  1. Ze starých ručníků šiju chňapky, 2-3 vrstvy froté všiju do čtverce nebo obdélníku z hezky potištěné látky, poutko a hotovo. Peru na 90 s utěrkami, po čase mi není líto je vyhodit a našít nové.
    Dagmar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo děkuji za inspiraci. Chněpky se hodí. Ještě koupit nějakou potištěnou látku a vrhnu se na výrobu.
      T.

      Vymazat
  2. Mně se oplatilo na ručník našít kus plátna. To pak udrží tvar i po namočení. :)

    OdpovědětVymazat