úterý 24. dubna 2018

Naplétán aneb svetr je hotový

Tak jsem opět naplétala svetr té mojí cácorky.
Pletla jsem jí ho v roce 2012 - již tehdy jsem jí ho udělala větší. Takže jí vydržel docela dlouho.
No a loni již jí byl kratší v těle, ale rukávy byli ještě OK. Letos už to tak není.
Takže jsem ze syslírny vytáhla růžová klubíčka a začala konečně v dubnu naplétat.
Už byl nejvyšší čas.
Tak a je hotovo. Napleteno - další naplétání se již konat nebude. Už by jí byl malí v těle i v rukávech.
Takže jsem nakonec napletla tělo jinak, než jsem původně myslela.


Je to poznat neb nová růžová má krapánek tmavší odstín.
No a takto vypadá svetr zezadu.
No a už jsem začala další projekty.
Moji svetro/tuniku jsem odsunula na později. Teď ji stejně nevyužiji a do podzimu času dost.
Letošní jaro je nějaké až moc teplé - spíš letní.

2 komentáře:

  1. Svetrík je veľmi pekný. Ste šikovná. To je pletený na kruhovej ihlici zhora? Chcela by som sa to naučiť,len tie výpočty sa mi zdajú komplikované. Už som návod študovala na Vašich stránkach,ale to asi nedám. Pekný deň. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.
      Tento je pletený trošku složitěji. Napřed se plete pás kolem ramen, pak se nahodí oka a plete se od pásu nahoru ke krku no a nakonec se nahodí dolní část a pletou se rukávy a tělo dohromady a pak se to rozdělí. Tento svetřík je pletený podle návodu, takže to tak složité nebylo.
      No a pokud se jedná o raglánový svetr a počítání možná bych měla jeden tip. Pokud už máte nějaký ten svetřík upletený a sedí Vám, tak můžete vzít tento svetr - za předpokladu, že použijete stejnou velikost jehlic a svetřík je např. ke kruku a Vy ho budete chtít také ke kruku, tak můžete použít počet ok, která máte nahozené na lem výstřihu plus připočítáte oka na raglánovou linii. Pokud budete chtít malinko větší výstříh, tak připočítáte pár ok navíc - vždy musí být počet připočtených ok dělitelný 4. Pak si počet rozdělíte tak, že 2/3 tvoří přední a zadní díl a 1/3 použijete na rukávy.
      Snad jsem Vám alespoň malinko pomohla.
      T.

      Vymazat