pondělí 8. září 2014

Ručníky

Prádlo,
můj věčný boj.
Stále přetékající koš se špinavým prádlem.
Stále hory prádla na žehlení.
Jako v každé rodině.
Nejhorší jsou  ručníky.
Po několika vyprání ztratí svoji jemnost.
Zhrubnou, jsou jako penza.
Prostě děs.
Na fotce jsou dva stejné ručníky,
teda původně byly.
Jeden je používaný a druhý je nový.
Nový krásně měkký, barva nevybledlá.
Starý vybledlý a hrubý.
Kam se poděla jeho měkkost a barva.
Taky Vás trápí tvrdé ručníky?

Hledala jsem na internetu a našla jsem rady, jak na měkké ručníky.
Takže tady jsou některé z nich:
ručníky nežehlit - nežehlím léta,
nepoužívat aviváž - nepoužívám
při praní ručníků mít buben do 2/3 plný - mám
nejlepší je sušit ručníky v sušičce - to jsem teď párkrát udělala a malinko se zlepšilo, ale né zas až tak o moc, já mám  raději z venku - krásně voní
místo aviváže používat ocet - dělám

Tak kde dělám chybu nebo jsou ručníky dneska na jedno použití?
Nepřijde mi, že  mamka měla takto tvrdé ručníky když jsem byla  malá.
A to prala stejně jaké já - teda až na tu sušičku.
Tak snad dříve byly ručníky kvalitnější?
Krásný den

5 komentářů:

  1. Možná, že má na kvalitu ručníků vliv i tvrdá voda. Z naší studny je hodně tvrdá a nestačila jsem čistit konvici, když jsme si zavedli obecní vodovod, těšila jsem si, že to bude lepší - a není. Také kvalita použitého materiálu je horší - kdo by pak kupoval nové a nové....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No my máme vodu z vodárny. Občas přidám sodu na praní. Ale nepomáhá. Nejhorší je, že právě ručníky na fotce nebyly levné. Dostala jsem je k Vánocům a jeden stál kolem 200 Kč. Paní prodavačka říkala, že to jsou kvalitní ručníky ze Španělska. Tak nevím. Asi nemáme tak kvalitní vodu a prací prostředky jako španělé. Asi se budu muset přestěhovat tam, abych měla surp ručníky:-))

      Vymazat
  2. Tento problém řeším také! Vše dělám přesně jako ty. Ručníky jsou jako podrážka. ;-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dagmar je to věčný boj kdo s koho. Zatím vyhrávaly ručníky. Ale možná se blízká na lepší časy. Tento týden jsem prala ručníky a sušila venku a byly docela měkké. Vyzkouším ještě jednou, jestli to nebyla náhodu a pokud pokus dopadne dobře dám vědět jak jsem prala.

      Vymazat
    2. Také suším venku, používám ocet.... :-( Jestli objevíš nějakou vychytávku, sem s ní. ;-)

      Vymazat