čtvrtek 4. června 2015

Raglánový svetr/kabát z Alasky od Dropsu

Tak moje milé blogerky,
dneska Vám konečně představím svůj velký projekt v plné kráse.
Není to vesta,
ale maxi svetr neboli jarně-podzimní kabát.

Miluji pletení raglánu.
Inspiraci jsem našla tu na stránkách firmy Drops.
Jelikož vesta je pletená raglánem z dola,
tak jsem musela předělat dírkovaný vzorek,
aby mi seděl jeho směr.
Než jsem přišla na to jak by to mělo být,
tak jsem několikrát párala.
No ale nakonec jsem ho dala.
Svetr už je vyzkoušený.
Krásně hřeje.

Lze ho nosit takto

Nebo takto


Nebo takto

Je pletený do áčka
A na mě vypadá takto

I když je svetr pletený ze 100% vlny vůbec nekouše a je krásně jemný.
Je to asi kvalitou vlny - né každá vlna musí kousat.
Jak mi neustále tvrdí moje babička
Holka vlna ta tě bude kousat,
z toho nepleť.
Opak je pravdou.
Tato vlna je opravdu úžasná a nekousavá.

Info k výrobě
Začala jsem plést koncem března
Dokončeno začátek června
Pleteno po chvilkách večer - kolik hodin neodhadnu.
Materiál: Alaska od firmy Drops - celkem necelých 17 klubíček, což je 850 g.
Ještě mi zbylo tak na dětská svetr - neodhadla jsem spotřebu a koupila 1,5kg.
Jako po každé, když kupuji vlnu na velký projekt.
No ale na druhou stranu jsem ráda,
barvička hezká a vlna kvalitní.
Takže syslírna se malinko zmenšila,
ale né zas tak o moc.
Jehlice č. 5
Pleteno raglánem shora - zde je obecný návod jak na raglán pletený shora.
Ukončení pomocí šitého ukončeni podle Elizabeth Zimmerman,
což mi trvalo asi 3 večery u těla a spousta nervů.


Jak už jsem psala zamilovala jsem se do tohoto typu svetrů,
svetr vždy sedí, rukávy nejsou ani moc dlouhé,
ani moc krátké jako se mi občas stávalo,
u dětské velikosti se dá krásně nastavit délka těla i rukávů
(což jsem už několikrát děla).
Pomocí raglánu můžeme vytvořit krásné svetry, vesty, tuniky i kabátky.
Fantazii se meze nekladou.
Můžete se mrknout sem, nebo sem - zde je právě vidět naplétání,
nebo tady, nebo nakonec tady.

Můžu prozradit,
že raglánem pletu další projekt.
Bude to pro moji malou princezničku.

4 komentáře:

  1. Páni, ten je ale super! A moc Ti sluší! Já mám taky moc ráda vlnu od Drops, ted zrovna taky doplétám jeden projekt, už mi chybí jen rukávy. Takovýhle svetr budu plést dlouhý jako dárek pro maminku přítele mého syna. Myslím že raglán bude super. S tou Alaškou jsi pletla dvě nitky nebo jednoduše? A je svetro-kabát tenký jako svetr a nebo spíš jako kabát? Rozumíš Terezko co myslím? Mám plést dlouhý 143 cm a vůbec nevím kolik vlny objednat. Jsi moc šikovná, kabátek Ti sluší! A já myslela ,že to bude vesta!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pletený jednou niťkou. Je tenký jako svetr, ale mě to stačí. Je pletený tak, že se pod něj vejde ještě jeden tenčí svetr. Na ten už mám doma Alpaku. Mám ho na jaro a podzim se svetrem a na chladnější letní rána bez svetru, i když uvidíme jak bude hřát na podzim, třeba svetr nebude třeba. Pokud budeš chtít, tak ti můžu poslat mailem rozměry kabátku, abys měla představu. Jinak jak jsem spala, tak spotřeba na ten můj byla 850g.

      Vymazat
  2. Dobry den.chci začít plést svetr s předním zapinanim,ale bohužel nevím,jak se plete přední díl na kruhových jehlicich a od shora.muzu poprosit o návod či alespoň radu ,jak na to .předem vám děkuji.maliskova jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Jitko. Máte dvě možnosti pletení. Můžete plést se zapínáním rovnou a vyplétat knoflíkové dírky nebo bez něj a zapínání doplést až po dokončení svetru. Pokud légu pletete rovnou, tak nezapomenou připočítat potřebný počet ok (na obě strany) a zde musíte dávat pozor na umístění dírky pro knoflíky. Nahodíte potřebný počet ok a pletete jako na klasických jehlicích a to takto.
      Pokud chcete rantl, tak upletete počet řad potřebných pro rantl. Nespojujete - pletete jako na klasických jehlicích.
      Já raději nahazuji v rubové řadě a v lícové nahozená oka pletu anglicky hladce.
      Po dokončení rantlu začnete plést vzor a to takto.
      V první lícové řadě si umístíte značkovače - upletu půlku předního dílu, umístíme značkovač, pak uplést oka pro raglánovou linii, umístit značkovač, upletete oka pro rukáv, umístit značkovač, opět upleteme oka raglánové linie, další značkovač , uplést oka zadního díku, značkovač, opět uplést oka raglánové linie, značkovač, přeplést oka druhého rukávu, značkovač, opět oka raglánové linie, značkovač a pak doplést druhou polovinu předního dílu - máme upletené jednu řadu lícovou. Poté práci otočíme a pleteme rubovou řadu dle vzoru a před značkovačem nahodíme.
      Takže upletu půlku předního dílu, nahodíte, pak uplést oka pro raglánovou linii, nahodíte, upletete oka pro rukáv, nahodit, opět upleteme oka raglánové linie, nahodit, uplést oka zadního dílu, nahodit, opět uplést oka raglánové linie, nahodit, přeplést oka druhého rukávu, nahodit, opět oka raglánové linie, nahodit a pak doplést druhou polovinu předního dílu - máme upletenou rubovou řadu. Poté práci otočíme a pleteme lícovou řadu tak, jak se oka jeví. Nahozená oka pletu hladce anglicky.
      Snad je to dost srozumitelné. Můžete mi prosím dát potom vědět, zda je tento postup srozumitelný nebo zda Vám tam něco chybělo. Já bych ho poté vložila do návodu jak uplést raglánový svetr.
      Tereza

      Vymazat