pondělí 29. června 2015

Víkendový aneb kotlivci třeste se - ponožky jsou na cestě

Tento víkend byl trošku jiný než ty za poslední roky.
Odvezla jsem totiž děti babičce na prázdniny.
Co se malá narodila, tak jsem s ní byla doma a toto jsou první prázdniny,
které nebudou trávit celé se mnou.
Přišlo mi totiž zbytečné,
aby děti byli u babičky,
když je mamka na mateřské.
Takže jsem jejich služeb začala využívat až když jsem nastoupila do práce.

No a teď k těm kostlivcům.
Dodělala jsem konečně ponožky pro toho mého malého Myšáka.


 Jsou pletené od špičky na kruhové jehlici obě najednou.
Vlna je Sportivo od Vlnapu - zbytek od tatínkovo ponožek.
Takže chlapi teď budou mít stejné ponožky na svoje nožky.


Ponožky jsem měla rozpletené možná 3/4 roku nebo rok.
Prostě se mi do nich moc nechtělo.
Takže první kostlivec je hotov.

Ještě mám další 4 kostlivce,
dva letos rozhodně nedodělám
a ty další dva snad dodělám brzo.
Prodloužit šaty snad zvládnu tento týden,
i když ...
Kostlivců mám habaděj a začala jsem nový projekt.
Pletení ponožek mě chytlo,
takže pletu ponožky pro moji Rozárku,
aby ji nebylo líto, že je má brácha a ona ne.
Vybraly jsme spolu vlnu,
jak jinak než se syslírny,
po troškách se začíná zmenšovat

No a já v pátek nahodila,
přes víkend v rámci možností pletla,
Upletla jsem až k patě

a včera večer jsem vše úspěšně vypárala.
Jsou moc široké
a patu jsem propočítala špatně.
Takže dnes večer nahodím znovu.
A začnu plést.
Musím je mít hotové do pátku
a to chci doma ještě přerovnat a vyptřídit hračky,
kupa prádla a práce.
No nevím nevím, jak to zvládnu.

Nevím jak je to možné,
ale nahodila jsem stejně jako na ponožky malého,
stejná vlna, stejné č. jehlic,
ale ponožky pro malou byly tak na moji nohu.
A pak jsem na to přišla.
Sportivo, které jsme vybraly a bylo kupováno později je silnější než to na ponožky pro malého.
Takže musím nahodit méně.
Pletu podle tabulky Sabriny - speciál ponožky a brala jsem velikost o dvě čísla menší než má malá nohu a stejně to bylo velké.
No chybami se člověk učí.
Takže nahodím a budu plést znovu.

Krásný začátek prázdnin - u nás už začaly.

2 komentáře:

  1. Terezko , Ty to jistě zvládneš do pátku je malé uplést... Já taky dost často pářu, někdy člověk vážně má špatný odhad, asi je to i tím, že jsem se nenaučila uplést zkušební vzorek. Možná by to bylo lepší. Přeji Vám všem krásné léto a prázdniny! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkušební vzory už léta nepletu, dřív jsem to dělala, ale teď už ne. Jinak ponožky jsem měla vyzkoušené od malého - stejný počet ok, malé seděli, ale asi jsem méně utahovala a vlna byla o krapet silnější. To dělá hodně.
      No asi jsem málo zkoušela v průběhu přidávání pro špičku.
      Měj se T.

      Vymazat