úterý 28. ledna 2020

Raglánové svetry

O raglánových svetrech jsem psala v příspěvku o výletu do CHKO Brdy.

Dětem jsem je upletla v prosinci 2014. Oba je nosili, ale zas tak ne moc často. Rozárce už byl svetr loni malý a Myšák mu odrostl letos.
Původní plán byl, že modrý pošlu dál a červený bude nosit Myšák.
Jenže život je změna a tak jsem zalovila v syslírně, zda by tam nebyly ještě nějaká klubíčka.
Myšákovo
Rozárky
No a světe div se, objevila jsem je tam.
Dvě modrá celá klubíčka a jedno skoro celé.
No a červené je tam jedno celé a tak 1/2 klubíčka.
Jelikož jsou klubíčka 200g, tak modré mám skoro 500g a červené tak 300g.
Svetry během roku rozpářu a upletu nové. Cácorce bude červená určitě stačit a Myšák bude mít ještě na další rozpárání po cca dalších 5 letech a znovu upletení větší varianty.
Cácorka teď měří ve svých 11 letech 161cm, takže svetr upletu na svoji velikost a Rozárka si prostě ohrne rukávy. No a pokud ze svetru přece jenom vyroste, tak budu mít já teplý zimní svetr.
No a Myšákovy upletu velikost, co jsem v roce 2014 pletla pro Rozárku a ta mu snad také nějaký ten rok vydrží.
Svetry bych ráda upletla dětem na podzim/zimu 2020. Teď již bohužel nestihnu. Mám rozdělané ponožky a svetr pro cácorku a ráda bych si konečně upletla černý svetr pro sebe. A nejenom černý. Do práce v zimně nenosím saka, ale svetry a ráda je střídám.
Někdo může namítnout, že mu stačí ke štěstí 3 svetry, ale mě ne. Já prostě ráda svetry střídám, takže další svetr/svetry jsou nutností.

Na mou obhajobu - nenakupuji svetry v obchodech, vlnu mám již pár let doma a svetry si pletu. Jo a asi ze mně neubude nikdy minimalista s 30 ks oblečení v šatníku, ale tak jak to mám nastavené teď jsem spokojená.

2 komentáře:

  1. Obdivuji, že se vám chce ty svetry vypárat a uplést další. Tomu se říká opravdová vášeň. Myslím, že svůj počet svetrů vůbec nemusíte omlouvat, minimalizmus nemá striktní poučku, každému vyhovuje něco jiného. Já např. neumím odolat knihám, takže jich mám víc, než jenom 20. Vy zase máte vášeň pro pletené svetry, tak jich klidně můžete mít i 50, pokud se vám to líbí. Minimalizmus tkví v odmítaní konzumu a hromadění věcí kvůli vlastnění. Nezavrhuje koníčky a věci, co nám dělají radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matildo, to jste hezky napsala. Také mám ráda knihy a ráda je kupuji a knihovna se hezky rozrůstá.
      To víte, že se mi párat moc nechce, ale když mám v syslírně ještě klubíčka, tak to dám. Ono těch cca 300g by nešlo na nic použít a takto vznikne svetr, který může sloužit ještě dalších x let. No a hlavně svetry jsou pletené jako raglánové od shora a bez sešívání, takže párat se bude docela dobře. Jo kdybych je sešívala, tak bych si párání hodně dlouho rozmýšlela, ale takto to bude hračka.
      T.

      Vymazat