úterý 7. prosince 2021

Adventní věnec a dýně od syna

Vkládám opět se zpožděním. Na instagram to dám hned, ale na blog vždy později a letos opravdu hodně pozdě. Vždyť už byla druhá adventní neděle. 

Letos vyráběl věnec syn ve škole. Svíčky tak jako loni máme i letos z včelího vosku. Loni to byly svíčky lité, letos motané. Příští rok budou opět lité. Hoří pomaleji.

Pomalu, ale jistě domácnost čistím od klasický svíček a nahrazuji je z včelího vosku na věnec a ze sójového vosku na ostatní pálení. Doma mám ještě slušnou zásobu klasických svíček díky moji mamce, ale věnec už je dva roky za mě OK. 



No a dýňák, který mi zdobí balkon už asi dva měsíce. Opět vyrávěl syn.


Jaké používáte svíčky Vy? Klasické parafínoví, z včelího vosku, palmového nebo sójového oleje?

Líbí se mi na stole zapálená svíčka, ale jen jedna. Nepřeháním to. 

Moje mamka vždy nějakou tu svíčku koupila a nepoužívala. Má nebo spíš měla slušnou zásobu svíček všech velikostí. Od čajových pro maxi svíčky. Já jsem se loni rozhodla, že je postupně vypálím, abych domácnost očistila od zbytečností. Vyhazovat je nechci, něco jsem darovala, ale některé už darovat nejdou - jsou napálené nebo nevypadají již dobře. Proto jsem se rozhodla, že je vypálím a poté budu kupovat jen z včelího vosku nebo sójového oleje. Pár svíček z včelího vosku jsem našla, od loňska mám z adventního věnce 4 na dopálení a na podzim jsem si koupila dvě nové ze sójového oleje.

Až na 4 ks jsem vypálila všechny čajové svíčky - část jsem jich darovala. Teď vypaluji svíčky z Ikey ve skle. Sklo dávám neteři, který vyrábí gelové svíčky. Poté jsem našla klasické svíčky různých velikostí - tlusté, tenké, krátké nebo dlouhé. Skoro všechny jsou z Ikey. Mamka tam ráda nakupovala svíčky, ale už je nepálila. 

Takže minimalizuji zásoby a ještě asi příští rok budu. Ale mezi svítky budu zapalovat svíčky z včelího vosku nebo sójového oleje. Přece jenom budeme více doma.


Žádné komentáře:

Okomentovat