čtvrtek 23. června 2016

Kalhoty od maminky aneb konečně jsem se dokopala k ušití mých prvních kalhot

3x hurá.
Náš Myšák má nové kalhoty.
A proč taková radost z nových kalhot.
No protože jsem se konečně dokopala a ušila je.
Můj první pokus o kalhoty.
Podle střihu z Burdy.
Recyklace starých kalhot.
No a jak dopadl výsledek.
Já myslím, že docela dobře.
Kalhoty jsou malinko širší,
takže budou rostoucí.
Letos kalhoty,
příští rok 3/4 a pak snad vydrží jako bermudy.
Malý při zkoušení pózoval docela rád.


Takže o víkendu střihnu a snad ušiji konečně softshellové kalhoty.
Dovolená se blíží, tak aby děti měli co na dovču.
Tentokrát střihnu bez přídavku na švy.
Střih je dost široký, takže to bude OK.

Jaké máte zkušenosti ze střihy z Burdy.
Já zatím koupila jen na tyto kalhoty a pak trička.
Trička mají na můj vkus větší výstřih a kalhoty mi přijdou docela dost široké,
ale možná jsem jen přidala více na švy.
Tentokrát jsem to moc neměřila.
Jen jsem přišpendlila střih na látku a při stříhání malinko přidala.
Potřebovala jsem zjisti, zda střih bude sedět.
Teď už to budu dělat pořádně.

No a jedna perlička nakonec.
Moje babička se strašně divila, když jsem jí řekla, že budu šít dětem oblečení. Říkala mi, proč si to nekoupím, když je všude tolik věcí. Jenže asi stárnu nebo jsem za ty léta hodně přitvrdila při výběru oblečení.
Už mě prostě nebaví kupovat oblečení, které po pár praní vypadá jako stoleté - vytahané, barvy vybledlé, některé dokonce se párající. Už mě to prostě nebaví. Pak mám člověk plnou skříň hadrů, které nejdou nosit nebo je člověk nosí na zahradu či na doma. A pokud chci kvalitní, tak si člověk musí připlatit a i to někdy neplatí. No a u dětí je to o to horší, že rostou a neustále potřebují větší a větší velikosti.
Proto se učím šít.
Zatím bych chtěla ušít dětem kalhoty, pár triček, sobě a dětem pyžamka - chtěla bych to stihnout pro Ježíška - je tolik krásných dětských látek. Pro sebe mám koupené dvě látky na trička, tak snad se přes léto dokopu je ušít.
Prostě asi jsem už znuděná tím co je v obchodech. Všude mají to samé. A když bych se chtěla trochu lišit, tak musím koupit v drahém krámu nebo si to ušít. Tchibo má krásně barevné věci pro děti to samé Lidl a jiné, ale když pak člověk vydí neustále ty samé mikiny, trička a tepláky, tak se to okouká a už je toho opravdu dost.
Tak snad se dokopu k tomu, že se naučím víc šít a děti se budou lišit a bude jim to slušet.
Zrovna včera jsem konečně koupila černé sako.
Proběhla jsem spousty obchodů, ale nic.
Líbí se mi značka Pietro filipi - v outletu jsem si koupila jedno sako a před lety jsem tam koupila super letní sukni a tričko. Sukni ještě mám, tričko se bohužel po 15 letech rozpadlo - ale ty ceny. Prostě na to nemám. Tak jsem hledala někde jinde.
To je také důvod proč bych se chtěla naučit šít - mít něco na sebe abych v tom na ulici nepotkala x dalších.

Žádné komentáře:

Okomentovat