pátek 30. září 2016

Dnes naposled aneb vlasy našich babiček a ty naše

Toto bude můj poslední příspěvek k otázce vlasy našich babiček a ty naše.
Ráda bych tuto kapitolu svého života uzavřela a již se tím netrápila.
Vše začalo v únoru roku 2014 rozhovorem s paní logopedkou, ke které jsem tehdy s tou mojí cácorkou chodila.
Jednou jsme si chvilku  povídaly o vlasech, jak často si je myje ona, jak já a jak jedna paní, která má krásné vlasy.
Obě si je myly tak cca 1x za 14 dní. Paní si je dříve myla 1x za 3 týdny.
Pak jsem se bavila s mojí babičkou a ta si je myla dříve také 1x za 3 týdny, teď 1x14 dní.
No a to mě nakoplo.
Co já dělám špatně - já si je tehdy myla každý 2 den.
Vždyť jako malá jsem si je myla 1x týdně někdy i 1x za 14 dní. Postupem času jsem přešla na frekvenci mytí 2x za týden. No a nakonec jsem skončila mytím každé 2 dny.
Vždyť používám na vlasy kvalitní šampony, už se nebarvím - na střední jsem měla trvalou, pak jsem se občas nabarvila - né kvůli šedinám, ale protože jsem chtěla změnu a moje barva mě nudila. Tato doba už je dávno pryč.
Jedinou barvu, kterou občas použiji je henna. Dříve častěji cca každé 2 měsíce, teď tak 2x do roka.
No a stejně jsem si vlasy myla cca každý druhý den.
Co je špatně.
A tak jsem začala experimentovat.
Za ty 2,5 roku jsem vyzkoušela snad všechno.
Opustila jsem šampony z drogerie a začala kupovat šampony v lékárně. Nezabralo to.
Tak jsem koupila Pivní šampon z Manufaktury a obyčejný kopřivový - také žádný zázrak.
Vyzkoušela jsem šampony z Yves Rocher a nic - vlasy se mastily stále.
Vždy první 4 mytí OK, ale pak začaly vlasy plynout a mastit se.
Tak jsem přešla na přírodní a bio šampony.
Vyzkoušela jsem pevný šampon v kostce Andělská zahrada. Tento šampon mě moc nevyhovoval.
Pak jsem si pořídila tuhé šampony zakoupené v prodejně Botanicus. Ze začátku to vypadalo nadějně, ale pak se mi začaly tvořit lupy. Takže jsme přešla na Weledu.
Poslední šampony co jsem používal byl Havlíkův šampon 13 rostlin a Korres.
Teď používám šampon Korres na mastné vlasy - zatím žádný zázrak to není. Paní prodavačka mi říkala, že trvá cca 0,5 roku, než se vlasy vzpamatují. No nevím nevím. Používám ho cca 3 měsíce a nic moc výsledek.
Dále jsem vyzkoušela  všechmy možné oplachy a nic. - kopřivový, octový, heřmánkový, rozmarýnový.
Kopřivový jsem používala nepřetržitě cca 0,5 roku a nic. 
Zatím jsem se dopracovala za ty 2,5 roku k mytí vlasu 2x do týdne. Vždy v neděli a ve středu večer. Stále se mi mastí ofina a spánky, ale už méně. Tam použiji suchý šampon a vše je OK.
No a rozuzlení celého mého problému přinesla až jedna hodná paní kadeřnice, ke které mě na radu zavedla babičky pedikérka.
Paní kadeřnicí mi osvětlila můj problém. Je to dáno geneticky. Říkala mi, že má 70 letou maminku a té se mastí vlasy celý život i jí se mastí vlasy. Nepomohlo jí nic. Zkoušela snad všechno - vyzkoušela všechny možné šampony i oplachy. Má mastnou pleť a tím to je. Toto je také můj případ. Prostě mám mastnou pleť a tím pádem se mi mastí i vlasy. 
Konečně jsem pochopila, že ať dělám co dělám, tak genetiku nepřelstím. 
No a abych si vlasy ničila trvalou či chemickými barvami, které by možná pomohli - děkuji nechci.
Takže jsem se přestala trápit a začala si užívat.
Začala jsem si mýt vlasy dle potřeby, většinou je to 2x za týden, pokud jdu někam v sobotu či neděli tak si je umyji dříve. Přestala jsem hledat ideální šampon na vlasy, protože ten není. Zjistila jsem, že šampony musím střídat - nejlépe po 2-3 umytí použít jinou značku. 
Na druhou stranu mám stále svoji barvu vlasů - nemusím se barvit, nemám šediny. Spousta ženských v mém okolí ( a není jim ještě 40 let) se cca od 30 let barví neb mají šediny. 
Moje mamka má stejné vlasy jaké já - je jí přes 60 let a stále má svoji barvu - sem tam nějaký šedivý vlas má, ale to maskuje melírem.
Takže naučte se mít svoje  vlasy rády takové jaké jsou a neničte si je zbytečnou chemii pokud to není vysloveně nutné.
 

4 komentáře:

  1. Ahoj,
    mě se vlasy taky vždycky strašně mastily, mám je dost těžké, takže mě po 2-3 dnech po umytí úplně bolely kořínky. A beyprostředně po umytí jsem pro změnu měla lupy. Nicméně se to dost zlepšilo. POužívám poměrně drahý šampón přímo od sestry- kadeřnice. Podle ní je na dennní mytí, nicméně já si myju vlasy tak jednou za 5 dní. Předtím jsem měla jinou značku a stačilo mi dokonce 1x týdně. Spíš než šampónu to ale přičítám technice mytí- myju si je dlouze, několikrát přemývám, proplachuju. Taky jsem dostala tip na pořádné napěnění šampónu- nalít si ho na ruku a klidně minutu mydlit jen mezi prsty, než se udělá pěna.
    A k šampónům- je fakt, že pořád používáš běžně dostupné značky, kadeřníci mají nějaké lepší, fakt se to nedá srovnat. A jsou mezi nimi i bio (já měla nějaký s tea tree). Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Evo.
      Můžu se zeptat na značku toho šamponu?
      Moje kadeřnice zkoušela šampony, které u sebe v kadeřnictví prodáva na své dceři. Také se jí mastí vlasy a říkala mi, že nic z toho co měla v nabídce nepomohlo. Nakonec si holka nechala vlasy ostříhat a přestaly se jí mastit. Dřív si je myla ob den nebo po 2 dnech, ale teď vydrží i týden.
      Já mám problém, že mám jemné vlasy, které si ani nebarvím ani nemám trvalou. Dřív jsem mívala trvalou, která mi pomohla, ale když mi předchozí kadeřínice vlasy spálila a mě začaly po hrstech vypadávat, tak jsem změnila kadeřnici. Ta mi trvalou nikdy nedala - prostě, když jsem jí řekla, že chci trvalou, tak mi řekla, že mi ji nedá. Zkoušela jsem to 3x a pokaždé stejně. Tak jsem se na to vykašlala a už cca 15 let jsem jí neměla. No a i když kolegině, kamarádky a známé, které jsou v mém věku se už leta barví, tak já to zatím nepotřebuji. Barva by mi pomohla. Vlasy by posílala a nebyly by jak dětské, ale zase je nechci ničit. Je to o kompromisu - buď budu mít vlasy pevnější ale barvené a časem zničené, nebo jemné, které si musím častěji mýt, ale zdravé. Já si zatím vybírám ty zdravé. Třeba jednou až nebudu nosti dlouhé, tak si vyberu druhou variantu.
      Tereza

      Vymazat
    2. Ahoj, musím souhlasit, že pokud člověk používá stále dostupné šampony z drogérky, tak to není vždycky úplně výhra. Já jsem díky kamarádce (kadeřnici) začala používat taky dražší šampon a o proti předchozí kvalitě vlasů se to nedá ani srovnat. Lepší je dát na radu někoho znalejšího. Já používám šampon na vlasy odsud: http://eshop.aloxxi.cz/aloxxi/sampony-a-kondicionery-aloxxi a když se mi už několika dnech promastí, tak používám suchý šampon a paráda. Nerada si vlasy myju často, není na to čas ani energie, když je mám dlouhé. Tak jestli máš chuť, tak vyzkoušej. Prodávají i menší balení, což je paráda, když nevíš, jaký ti bude nejvíc vyhovovat.

      Vymazat
    3. Dík za tip. Mrknu na něj.
      T.

      Vymazat