čtvrtek 11. prosince 2014

Domácí citron aneb jak uchovat citronovou kůru na horší časy podruhé

Jak už jsem v jednom příspěvku psala.
Máme doma citron.
Je starý snad 50 let.
Přes léto sídlí venku a přes zimu v zimní zahradě.
Tento způsob mu max. vyhovuje.
Odměňuje se nám krásnými plody.
Včera jsem utrhla jeden a vážil skoro 230g
A nevešel se mi skoro do dlaně.
Začínám pomalu péct Vánoční cukroví.
Včera jsem zadělala na slepované
a tam je potřeba citronová kůra a šťáva.
No a jelikož citron byl velký,
tak jsem část nastrouhala do těsta a zbytek jsem chtěla uchovat.
Už jsem vyzkoušela sušení,
ale jak už jsem psala, tak po usušení kůra nevoní a je oranžová.
Také jsem zkoušela lednici jak mi poradila babička,
její maminka to dělala takto:
nastrouhala a prosypala cukrem,
dala do uzavíratelné skleničky  a hurá do lednice.
To se také neosvědčilo.
Vydrželo to max. 14 dní a pak začal plesnivět.
Takže tentokrát jsem citron dala do mističky a zmrazit do mrazáku.
Snad to vydrží déle.
Uvidíme.
No a jelikož byl i šťavnatý.
Vymačkala jsem skoro 80ml šťávy
Tak jsem naředila vodou,
a dala do mrazáku - budou citronové ledové kostky.
Pokud někdo uchováváte  citonovou kůru  jinak,
dejte vědět.

Žádné komentáře:

Okomentovat