pátek 29. července 2016

Ach ty marmelády

Tak jsem se dala letos do výroby marmelád.
První várku jsem udělala už koncem června - byla to třešňová marmeláda.
Bylo toho 15 skleniček a přes 2 kg třešní - vypeckovaných uf to byla fuška.
No a pak dozrál rybíz a co teď s ním.
Do mrazáku radila babička - jo to by šlo, ale mám tam ještě zbytek z loňska a vlastně já ho pak až tak nezpracovávám. Nějak na něj  vždy zapomenu. Tak to né babi.
Tak marmeláda - ale tu né babi, tu mám ještě cca 7 skleniček od loňska a když dojdou, tak dodá tchyně.
Nakonec jsem udělala rybíz alá brusinky - jen jsem tam dala moc skořice - sice byla snad 100 let stará, ale je tam dost cítit. No nic - poučení pro příště - dávat méně. Stejně je to ale dobré i tak. Už se těším na svíčkovou a k tomu tuto dobrotu.

No a kolik toho vlastně bylo - cca 2,5 kg rybízu a skoro 20 skleniček.
V těch tropech co panovaly předminulý týden fakt super zábava na večer, ale mám hotovo. Stihla jsem to jen tak tak. Pak začalo pršet.

No a nakonec ve středu jsem dělala borůvkovou marmeládu.
Teta mi přinesla hrnec borůvek a co teď s tím.
Jak už jsem psala, do mrazáku se mi nechce nic dávat neb na koláče to stejně nepoužiji a co pak s tím. Borůvky se musí jist tepelně zpracované a dávat si mražené do jogurtu tedy nejde. Napadla mě borůvková marmeláda. Na zimu bude super - na piškotovou ruládu nebo do bílého jogurty.
Hlavně vím co dětem dávám - jen  ovoce a troška želírovacího cukru - zatím používám ten, přijde mi to rychlé řešení, ale třeba časem se dopracuji k jiné metodě.
No a kolik toho vlastně bylo - 1,5kg borůvek - cca 0,5 kg nebo víc jsem nechala mamce na koláč.
Celkem to bylo 11 skleniček.

Nejhorší na tom bylo, že mi došli skleničky. Letos jsem se opravdu ve zpracování ovoce formou marmelád vyřádila. Budu muset na příští rok opatřit nové. Přes zimu jíst jogurty ve skle a na příští úrodu budou nové skleničky. Chtěla bych příští rok zkusit jahodovou marmeládu a také meruňkovou.
Chtěla bych děti naučit jíst bílý jogurt s domácí marmeládou.


PS: Vím, že to není marmeláda, ale džem. Ale u nás je to tak zažité tak to používám.

Krásné léto všem.

3 komentáře:

  1. Dobrý den.. Něco jsem Vám slíbil,,tak to chci splnit.. Můžete Marcelce předat Vaší adresu.prosím.

    OdpovědětVymazat
  2. https://www.facebook.com/3dWoodenPhoto/?ref=aymt_homepage_panel

    OdpovědětVymazat
  3. https://www.etsy.com/ie/listing/456822046/fr04-wooden-buckle-french-mechanism-8-cm

    OdpovědětVymazat