pátek 20. října 2017

Poklady ze syslírny aneb co z nich bude

Jak už jsem několikrát na svém blogu psala, tak mám nasysleno docela dost velkou zásobu vlny.
Pro někoho to může být málo - má třeba ještě víc, ale pro mě je toho docela dost a nestíhám zpracovávat.
Proto už asi 3 roky nekupuji nic jen tak, ale pokud již něco koupím, tak na určitý projekt, který co nejdříve realizuji.
Prostě a jednoduše - musím zpracovat syslírnu a znovu již nikdy více nesyslit.


Takže dneska bych Vám ráda ukázala svoje zásoby Merina od Vlnapu.
Tuto vlnu jsem kupovala v době, kdy jsem byla na mateřské (cca před 6 lety) a objevila jsem na Fleru jednu šikovnou holčinu, která z merina pletla krásné čepice, šály a svetříky a byla mi velkou inspirací.
Má na fleru profil pod názvem HUSY
Byla mi velkou inspirací při pletení čepiček a šál pro moje zlatíčka.
No a tak jsem v té době začala kupovala Merino od Vlnapu neb vlna byla krásná a ona jí také používala a tak jsem si říkala, že bude OK.
Poměr cena a kvalita byl a stále je OK.
Vždy jsem si toho koupila o malinko více neb jsem chtěla kromě čepičky a šálky uplést třeba ještě i svetr.
Někdy se povedlo, ale někdy také né.
Takže co mi z toho nakupovaní zbylo (klubíčko má 50g)?

Takže máme tu skoro 3 klubíčka červené barvičky.
 Vlna byla kupována na baret a šálku pro tu moji cácorku.
Šálka stále OK, ale baret už né a tak bych jí ho chtěla uplést znovu. Jen najít teď čas.

Dále tu máme cca 5 klubíček bílé.
Té jsem měla původně asi 700g. Byla na maxi svetr pro mě, ale nikdy k realizaci nedošlo, neb jsem měla spousty nápadů a říkala jsem si, že nebudu kupovat bílou, když jí mám v syslírně.

Takže z vlny vzniky 4 čepice, 2 nákrčníky a použila jsem ji na 3 norské svetry.

Dále tu máme modrou - je to petrolejová
 Tu jsem zatím nepoužila na nic, takže čeká na svoje využití. Původně byla kupována na sadu nákrčník a baret pro mou maličkost.

No a teď tu máme několik klubíček různých modrých barviček.
Jsou to zbytky z různých projektů. Původně jsem myslela, že z nich budou čepičky, šálky, rukavice.
Zatím jsem se k tomu nedostala a tak jsem myslela, že bych si z nich upletla barevný proužkový svetr. Svetr na lítání z dětmi venku. Ten opravdu potřebuji.
Ale....
Ta moje cácorka měla kupované šaty z norským vzorem - nosila je ráda, ale už jí jsou malé a tak jsem si říkala, že jí upletu nové.
Takže místo svetru pro mě, budou ze zbytků šaty pro tu moji cácorku.
No a jaká a kolik klubíček to je?

Tyto dvě pidi klubíčka  jsou zbytky z čepičky a svetru.

Dále tu máme celé klubíčko a kousek.
Je to zbytek od čepičky.

Potom máme tmavomodrá klubíčka.
Z těch má ta moje cácorka svetr. Ty si možná nechám neb by se mohli hodit na prodloužení rukávu a těla již zmíněného svetru s norským vzorem.

 Tyto klubíčka jsou pozůstatek ze svetru pro toho mého Myšáka.
Taktéž asi nechám na prodlužování.

Tmavomodrá klubíčka byla původně kupovaná na čepici a šálu - zatím mám je čepici a na šálu jsem se nedostala.
Uvidíme, zda ji upletu nebo použiji na jiný projekt.

 No a těchto nejvíc klubíček - ty jsem použila zatím na jednu čepičku. Chtěla jsem původně svetr a čepičku, ale k realizaci svetru nedošlo.
Ty použiji na šaty pro tu moji cácorku.
Už mám vybraný i návod.
350g bude stačit a zkombinuji ji z bílou nebo červenou barvičkou.

No a poslední co mám jsou tato černá klubka.
Ta byla kupována na svetr pro mě, dále na čepici, šálu a rukavice či návleky na ruce.
Měla jsem jí cca 1kg.
Svetr jsem nikdy neupletla, za to jsem z ní upletla několik čepic, návleků a dalších věcí.
Klubíček je 8 kousků, takže 400g a to by na krátký svetr mělo stačit.
Možná ještě použiji petrolejovou nebo další modrou či bílou a udělám si tak trochu proužkový svetr.


Jo vlastně mám ještě někde v syslírně asi 2 klubíčka růžového merina, které je na nastavení svetru pro tu moji malou cácorku. To budu muset udělat co nejdřív. Zrovna včera si stěžovala, že má krátké rukávy.

Tak toto jsou všechny moje zásoby Merina od Vlnapu.
Snad už tam nic jiného nemám.
Možná se ještě dočkáte pokračování a já nafotím další poklady ze syslírny.
Možná mě to přinutí plést rychleji, ale ...
Času přes týden mám málo a spát chodit musím.
Takže tak.

No a jak jste na tom ze syslírnou Vy?
Také máte nasyslené zásoby?
Také jsou tam poklady staré několik let.

4 komentáře:

  1. Bohužel pletení jde o hodně pomaleji než nakupování. Člověk si dá zákaz, který stejně poruší. No nekupte to, když je třeba akce jako mívá Drops, nebo má klubíčko krásné barvy a nedejbože, když je tak úžasně heboučké. Je to jako s dietním plánem po Vánocích :-). Přeji Vám i ostatním pletařkám pevnou vůli a minimum výčitek při porušení svých předsevzetí nesyslit. Magda

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, obdivuji, jak vytrvale likvidujete Vaši syslírnu. Mám jednu menší krabici, kde je po jednom klubku od různých vln, které spolu nejdou nakombinovat, tak nevím, co s nimi. Jinak jsem si klubíčka už dlouho nekupovala- tři roky po sobě jsem našla vlnu pod stromečkem, takže jsem nejdřív chtěla zpracovat tyto zásoby. Vlnu už nemám, tak nyní rozmýšlím, do jakých projektů se pustit a kterou přízi koupit. Na omak a na počuch miluji alpaku, ale na kůži mi bohužel vadí i baby alpaca, takže už koukám jen po merinu a bavlně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      syslírnu mám bohužel opravdu hodně velkou. Nasyslila jsem si ji v době mateřské a pak když jsem objevila Drops a jeho akce. Tehdy jsem ještě nevěděla, že je dělá každý rok a hloupě nakoupila vlnu. Teď už jsem chytřejší.
      Také nikdy neodhadnu spotřebu a tak koupím raději o klubíčko či dvě více, abych pak nemusela dokupovat a tím se mi také vlny hromadí.
      Také mám hodně ponožkovky od Vlnapu - některá v akci, jiná, že se mi líbila a Vlnapu - jak jsem zjistila některé barvy ponožkovky má jako limitované edice a na e-shopu prý má zbytky co neprádá do zahraničí.
      Jinak já klubíčka, která nejdou kombinovat dávám dětem do školy a školky. Paní učitelky jsou rády, že mají z dětmi z čeho tvořit. Už mám v syslírně vybranou jednu tašku.
      Přeji hodně úspěchů při pletení.
      Tereza

      Vymazat
    2. Děkuji za tip, v MŠ a ZŠ se zeptám. Máte pravdu, je těžké odolávat akcím Dropsu, když nabízejí tolik krásných vln. Ale Vy to zvládnete. Držím Vám moc palce a děkuji za podporu v pletení.

      Vymazat