úterý 12. ledna 2021

Vlny aneb jak to loni dopadlo

V dnešním příspěvku bych ráda zhodnotila rok 2020 a moje předsevzetí, že nebudu kupovat žádné vlny a zpracuji přednostně to, co mám nasysleno.

Jak už jsem několikrát psala, tak pletu od svých cca 6 let a pořádně cca od 10 let. Dřív byla vlna nedostatkové zboží a kupovala se klubíčka pouze 100% akrylu a to pouze v galanterii. Po objevení e-ehopu s vlnou jsem začala kupovat kvalitní vlnu a ponožkovku. Tu na projekt, tu se mi něco líbilo a já je koupila s tím, že bych je mohla někdy využít, tu jsem k objednávce přihodila nějaké to klubíčku a syslírna se docela dobře rozrostla. Poslední roky ji ale úspěšně zmenšuji. Jen ponožkovky mám stále dost, ale tam mi to nevadí, protože ponožky jsou návykové a já je moc ráda pletu. Je fakt, že poslední klubíčka ponožkovky jsem koupila na dovolené v Rakousku v roce 2018. Od té doby zpracovávám syslírnu.

Zrovna nedávno jsem to počítala a od roku 2015, kdy jsem upletla první páry, jsem do konce loňského roku upletla těch párů rovnou stovku. 

V syslírně mám už jen pár klubíček akrylu, které využívají děti na svoje pokusy. Jinak mám klubíčka kvalitní vlny či bavlny.

I letos bych ráda zpracovala co nejvíc vlny ze svojí syslírny a nekupovala novou.


No a jak to vlastně loni dopadlo?

Zde se můžete podívat, co vše jsem za rok 2020 vytvořila. Je toho docela dost. Syslírna se opravu pomalu zmenšuje.

Sice jsem 2x nakoupila klubíčka nová a to v květnu a poté v prosinci.

Drops měl loni pouze tři akce a to v únoru a březnu a poté až v září. Já jsem čekala na jejich květnovou akci, která se bohužel kvůli pandemii neuskutečnila. Pak jsem zjisila, že ukončuje výrobu Lace a tehdy jsem prvně nakoupila klubíčka. 


Béžová klubíčka mám již zpracované, modrá i černá také. Ostatní čekají na zpracování. Lace jsem si kupovala z důvodu, že se krásně nosí. Musí se z ní plést dvojitě nebo trojitě. Jednoduchá není nic moc, ale dvojitě krásně hřeje a je opravu příjemná na nošení. Svetr působí lehce a přitom krásně hřeje. Já mám ráda lehké teplejší svetříky. Nemám ráda svetry pletené na silných jehlicích. Nevejdou se mi pod bundu či kabát a samotné profouknou.

Bohužel jsem svetry loni moc neunosila. Ty co jsem si upletla jsem měla v práci každý max. 2x.  Od března do června jsem byla s dětmi doma a od konce října do konce roku opět. Nosila jsme pouze teplý vlněný svetr a teď nosím jeden dlouhý hnědý. Zjistila jsem, že si budu muset uplést ještě jeden na střídání. Ke krátké bundě nosím totiž dlouhý svetr přes zadek a ten mám bohužel pouze jeden. Asi budu must vytáhnout i svetro/šaty.

No a pak jsem si koupila v prosinci ještě klubíčka Puma na čepici - taktéž zracováno a na svetr Brushed Alpaka Silk. Ta ještě čeká na zpracování.

Letos bych si ráda dopetla tenké svetry z Lace, ráda bych se připojila ke KALu jedny ponožky za měsíc a vypletla co nejvíc vlny.

Uvidíme jak mi to půjde. Už teď mám na jehlicích 3 projekty. Lednové ponožky, svetr nahozený loni a vestu nahozenou v lednu.


2 komentáře:

  1. Určitě by byla zajímavá fotka syslírny na začátku a na konci roku. Blahopřeji ke stovce ponožek!! Petra, Brno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, to by byla, ale nějak na to není čas vytahovat všechny vlny ze všech koutů.
      T.

      Vymazat