pondělí 11. dubna 2016

Ach ty vlny

Vlny jsou moje prokletí - tedy spíš e-shop s vlnou. Pletu od svých 6 let a pořádně cca od 10 let. Dřív jsem vlnu kupovala normálně v krámu a na určitý projekt a né do zásoby. Když jsem začínala plést - před rokem 89, tak neexistovalo nic. Pár galanterii s vlnou a výběr děsný. Tehdy ještě neexistovaly žádné akce na vlnu, to až s nástupem internetu a e-shopů. Když si zde kupuji vlnu na určitý projekt, tak jako každá ještě do košíku přidám tady to klubíčko, protože se mi líbí barva nebo tamhle to klubíčko, protože by se mi mohlo hodit nebo je akce a co kdyby se hodilo. Takže mám docela slušnou zásobu nasyslených vln. Hlavně požkovku Sportivo a Merino od Vlnapu a potom ještě další vlny od Dropsu a SDS a také nějakou tu 100% bavlnu.
Letošní rok pokračuji v předsevzetí (co jsem si dala už pro loňský rok), že zpracuji vlny ze syslírny a dokončím projekty, na které mám již nakoupenou vlnu.
Mám zásobu ponožkové příze od Vlnapu. Některou jsem kupovala v akci, kdy jestli si dobře pamatuji tak 1kg vlny bylo za 300 Kč. Pak jsem koupila klubíčko ponožkovky, že by z ní mohla být krásná čepička. Jó to jsem nakupovala ještě v době, kdy jsem ponožky ještě nepletla, ale vlna je  krásně vzorovaná a já z ní tehdy pletla nebo háčkovala šátky, čepice nebo rukavice.
 Z ponožkovky jsou krásné čepičky, lehké - tak na přechod mezi zimou a létem či podzimem a zimou. Když bavlněná čepička nestačí a na zimní je již teplo. Takové krásné přechodové.
 Také jsem zkoušela baktus. Tento byl pro mou sestru - myslím, že z necelých 2 klubíček. Vlna zajímavě vzorovala.
 Potom jsem háčkovala ze zbytků od svetru šátek babiččiny čtverce - který mi sebrala ta moje cácorka.
 Další šátek ze zbytků - už ani nevím pro koho.
 Čepička pro Myšáka.
 Tady to byla čepička pro Rozárku
 Krásný šátek pro mě.

Kdysi dávno pletený svetr z ponožkovky.
Budu ho párat - má dlouhé rukávy a teď už krátké tělo. Byl pletený ke kalhotám do  pasu a né pro bokovky.
 Také z ponožkovky můžete uháčkovat krásný přehoz přes postel.
 Nebo set rukavice - šátek - baret pro sestru
a pro neteře čepičky a šálky.

 
No a nakonec jeden krásný šátek jako poděkování paní ředitelce školy, když Rozárka odcházela.
No a pak jsem začala plést ponožky,
docela mě to chytlo.








Takže teď zpracovávám vlnu hlavně na ponožky, i když nějaký ten šátek si také upletu či uháčkuji.
No a tady jsou fotky ponožkovky, kterou jsem si za cca posledních 5 let koupila.
Něco už je zpracované, něco ještě né.
 Tady z toho je zpracována v první řadě světlá - té jsem měla 200g - zpracováno do posledního metru.
V druhé řadě kromě  druhého klubíčka zprava všechny.
Tato ponožkovka byla v akci myslím 300 Kč/1kg. Tak z tohoto balíčku mám už jenom zelenou a tu zpracuji na ponožky pro Ježíška. Pro naši malou rodinku. Budeme mít všichni stejné. 200g bude stačit.
 
 Tady to je ponožkovka od Vlnapu a Dropsu - tady mám zpracováno pouze klubíčko od Vlnapu - pletla jsem z něj letos ponožky pro Ježíška - pro mě a tu moji cácorku.
 Vlnap + Drops - připraveno na šátek Metalouse od Stephen West

 
  
Některá klubíčka už jsou zpracována, některá ještě ne.
No a neustále koukám na Vlnap a jejich ponožkovku - sportivo.
Vanda - ponožková příze
Nebo ponožkovku Vanda. Viz obr půjčený z Vlnapu.
Nově mají také ponožkovou  DOLL - tu bych ráda zkusila.
Ale mám, jak jste viděli zásobičku a tu musím zpracovat,
takže žádné nákupy od Vlnapu.

No a pak tu mám ještě klubíčka ponožkovky od Dropsu a firmy Lang

 
I když měla firma Drops minulý měsíc akce na ponožkovku odolala jsem. Nekoupila jsem si nic. Je to ale těžké.
Dneska jsem koukala na stránky firmy Drops, a  má  na měsíc duben akci na vlnu PUNA - je to 100% alpaka. Tak nevím, zda nekoupím jedno či dvě klubíčka na zimní čepice - drahá polovička má už zimní čepice fakt hrozné - pletla jsem je předloni za 100% akrylu a už to není ono, takže letos k svátku či od Ježíška dostane 2 nové čepice. Nosí je celou zimu, tak ať mu to sluší.
Takže uvidím. Mám na to ještě cca 14 dní čas.

Také mám pár klubíček Merina od Vlnapu - pár klubíček - plný košík.
Ale ty snad letos zpracuji na dárky pro Ježíška.
Už jsem začala. Zpracovala jsem část růžové a bíle, ale o tom zas jiny.

Ještě mám doma 2kg vlny Timmy od SDS.
Už mají jenom dvě barvičky.
Koupila jsem jí před cca 2 lety. Měli ještě cca 5 barev, ptala jsem se, zda budou ještě vyrábět, ale napsali mi, že ne. Je to prý doprodej. Nemají dodavatele. Tak jsem koupila od každé barvičky 0,5 kg. Vlna je to příjemná a teplá. Mám z ní šátek a nemůžu si ho vynachválit.
 V zimně na krk, v práci přes ramena a v létě bude fajn na posezení za krásných letních večerů.
Jo a ještě z černé svetr - teplý a příjemný. Nekouše, prostě super.

Ještě mi zbyla tmavomodrá a šedivá a pár klubíček černé a světlé.
Takže na čepice to bude OK.

Ráda bych vše zpracovala a už tolik nasyslila.
I když to jde těžko.
Je tolik krásných vlna a na některé jsou docela dobré akce.
Ale snažím se nekupovat. Galanterii nemáme, a i když koukám na internet, tak opravdu jenom koukám a neobjednávám.
Tak snad letos zpracuji co nejvíc.

Hrozně bych chtěla svetr z Kašmíru. Vlna je drahá. Koupím až bude někde nějaká akce a ihned zpracuji, ale existují akce na kašmír? Asi né. Takže zpracuji zásoby a pak koupím kašmír.

No a jak jste na tom ze syslením Vy? Kupujete vlnu a syslíte nebo koupíte na určitý projekt a pak zpracujete.



4 komentáře:

  1. Ahoj děvče, ty mi ale bereš dech svou odhodlaností nic nekupovat. Já mám plné velké šuple, asi 3 krabice od Ikea...ty velké....a stejně vždycky neodolám a koupím...a nejradši z toho HNED pletu, takže některé stařenky už nevím, co z nich bude.....A máš v tom pořádek...já v šupleti moc ne. Občas něco vytáhnu a pak to tam jen "mrsknu", v krabicích ale pořádek mám.....Musím si koupit nějakou ponožkovku na léto, nechci letos brát na domek šicí stroj, radši výlety s malým vnoučkem a pletení na večery....Hned jdu kouknout na Vlnap, aby mě pan Há neviděl....Hezký den....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím odolat.Byt nemám nafukovací a vlny musím zpracovat a nesyslit. Je to sice krásný mít doma menší zásobičku a kochat se poklady, ale.... Děti rostou a to co by před 2 roky stačilo na krásný svetr už letos nestačí a dokupovat nebudu, takže musím zpracovat jinak.
      Jo taky nakupuji aby mě drahá polovička neviděla - to znám, chlapi a vlny nejde moc dohromady.

      Vymazat
  2. Ahoj, také syslim a snažím se tento rok odolávat akcím od DROPS, než velkou část vypletu. Chci se zeptat, nekouše ta ponožkovka ( šátek na krku nebo čepice na čele)? Měla jsem Delight od Dropsu a trochu mě hryzal. Zdenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdenko šátek jsem měla párktá než mi ho znárodnila ta moje cácorka a byl OK. Čepičky děti malinko šimraly, vyprala jsem je a pak už nic neříkali. Svetr ze Sportiva byl OK. Záleží na citlivosti pokožky. Mě třeba vlna nevadí ale moje babička ji nesnese. Když zkouší moje šátky, tak říká, že ji to škrtábe. Takže je to člověk od člověka. Jinak také odolávám akcím od firmy Drops - loni i letos. Zjistila jsem (a potvdila mi to ještě jedna blogerka), že akce na vlny se opakují každý rok přibližně ve stejnou dobu a sleva je hodně podobná jako rok předtím.

      Vymazat