pondělí 4. dubna 2016

Mléčné řezy pro děti


Tak jsem o víkendu vyzkoušela upéct mléčné řezy - něco jako Kinder mléčný řez.
Výsledek :
Mě chutnaly, děti moc nenadchl, ale ani kupované moc nejí, pro manžela příště malinko sladší.
Recept jsem našla na ProŽeny.cz.
No a pokud by tam nebyl tak tady je

Mléčný řez

Na asi 16 řezů potřebujete: 6 vajec, 8 lžic cukru krupice, 2 lžíce slunečnicového oleje, 5 lžic kakaa, 10 lžic polohrubé mouky, ½ lžičky kypřicího prášku, sůl

Na náplň: 250 ml smetany ke šlehání, 125 g tučného tvarohu, 4 plátky jedlé želatiny, med

Postup: Troubu vyhřejte na 180 °C. Vajíčka s cukrem a špetkou soli ušlehejte ručním šlehačem do světlé pěny, přidejte olej a postupně na nízké obrátky zapracujte i prosátou mouku s kakaem a kypřicím práškem. Těsto rozetřete v tenounké vrstvě na 2 velké plechy vyložené pečicím papírem a pečte asi 10 minut. Překlopte na prkénko, stáhněte pečicí papír a nechte vychladnout.
Plátky želatiny nechte 10 minut nabobtnat v trošce vody, smetanu ušlehejte do tuha a tvaroh prošlehejte s medem dle chuti (počítejte s tím, že musí osladit i smetanu). Želatinu nechte na mírném ohni rozpustit, zašlehejte do tvarohu a opatrně vmíchejte ke smetaně. Nechte v lednici trochu zatuhnout a rozetřete na upečený plát. Přiklopte druhým plátem těsta, pořádně přitiskněte, nechte alespoň dvě hodiny v chladu odležet a poté krájejte na obdélníky.
  • Želatinu klidně vynechte, ale v tom případě použijte alespoň ztužovač šlehačky, aby krém z řezů nevytékal.
  • Poměr tvarohu a smetany libovolně upravte směrem ke zdravější variantě :-).
  • Jestli chcete povrch piškotu takový, jaký je na kupovaných řezech, těsto upečte na máslem vymazaném a hrubou moukou vysypaném plechu. S pečicím papírem se lépe pracuje, ale těsto je pak spíše lesklé a lehce vlnkované.
Já jsem sladila 2 lžícemi medu - příště tedy pokud nějaké příště bude tak dám raději 3.
Ztužovač šlehačky ani želatinu jsem nepoužila. A nic nevytékalo.

Pokud někdo chcete a máte chuť směle do toho.

2 komentáře:

  1. Ahoj Terezko, kinder řezy dělám také, naposledy na Velikonoce, ale trochu jinak. Recept jsem našla u Moniky http://unasnakopecku.blogspot.cz/2014/01/mlecny-rez-bez-mouky . Je to bez mouky, pravda s cukrem, ale do náplně ho dám jen trochu, aby se neřeklo. ;-) Moc nám chutnají. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo dík za tip. Budu muset vyzkoušet. Třeba to drobečkům bude chutnat víc, než te co jsem pekla.

      Vymazat