středa 20. dubna 2016

Čepička pletená technikou fair isle aneb YARN ALONG 74

Tak mám polovinu vánočního dárku pro neteřinku hotovou.
Čepička je pletená z Merina od Vlnapu - barva růžovo-bílá.
Návod najdete tu.
Velikostně mi to vyšlo  tak cca 2-3 roky.


Ráda bych upletla i pro ty moje broučky, ale musím propočítat.
Tuto jsem zkoušela tomu svému Myšákovy, ale byla mu hodně hodně malá - spíš krátká. Na obvod dobrá, ale krátká. Budu muset hodně upravovat - nejspíš prodloužím dole jednu barvu, pak budu vzorek a nahoře opět prodloužím po ukončení vzorku před ujímáním.
Takže rychle propočtu a budu plést.
Mám toho ještě tolik vyrábět pro Ježíška, že nevím, zda to stihnu.
No a co myslíte, že ještě neteřince upletu?
Bude to s bílé vlny.
Růžové mám zbytek - cca malé klubíčko - a ta je na čepičku pro neteř.
Takže hurá na další pletení.



No a co právě čtu?
Stále pohádkovou knížku Pohádkový dědeček.

No a já už bych ráda četla S Madame Chic na úrovni od Jennifer L.Scottové,
ale zatím ještě nevyšla - vyjde 28.4.2016
Už se moc těším.
Přečetla jsem oba předchozí díly a moc se mi líbilo.
Čerpám z nich - o prvním díle jsem psala tu.

S Madame Chic na úrovni 
foto půjčeno ze stránek nakladatelství Mladá Fronta

Četla jste některá knížky Madame Chic a jak se Vám líbily.
Čerpáte také inspiraci?
Líbil se mi tam minimalistický šatník - méně věcí, zato kvalitní. Snažím se pomalu ale jistě k takovému šatníku dopracovat. Zatím se mi to daří - již nenakupuji ve slevách, ale vždy si rozmyslím, zda daný kousek potřebuji. Pomalu si skládám šatník tak, abych byla spokojené. Staré věci donáším doma či na zahradu. Jde to, protože některé věci nejsou tak kvalitní jak jsem původně myslela, takže trička nejmenované značky se mi najednou začala rozpadat - udělá se dírka tuhle a pak zase tamhle - nezašívám, ale vyhazuji. Zkoušela jsem to, ale udělá se hned vedle.
Kalhoty nosím přes zimu častěji než sukně, ale už se těším na jaro a léto až vytáhnu šaty a sukně, baleríny nebo lodičky.
Přece jenom v zimně jsem raději v kalhotách nebo legínech a delším svetru.

Prostě jsou to knížky, které se mi líbí a přijdou mi užitečné.
  
PS: Vánoční dárky letos pletu po večerech, když děti usnou. Aby měli alespoň nějaké překvapení a neptali se neustále dokola, proč pletu já a né Ježíšek. Loni jsem si vystačila s hláškou, že Ježíšek je chlap a chlapy přece neumí plést ať se zeptají tatínka, jestli umí plést. Když jim řekl, že ne, tak byli spokojení.

3 komentáře:

  1. Čapka pěkná...nutí mě to zamyslet se nad pletením ponožek rozvětvené rodině "do foroty"...dobrý nápad. Ta deka se mi moc líbí, ta co je pod...to ty ? Zdravím svou učitelku pletení svetrů shora a přeju pohodu a klid....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tu já. Tady ji máš celou http://barvinekafialkaa.blogspot.cz/2014/10/hackovana-deka-aneb-granny-square.html
      Ponožky začnu plést v druhé vlně. Napřed čepičky a doplňky pro prcky a pak ponožky pro dospěláky a nakonec ponožky pro prcky - těm může ještě narůst noha. Mám velké plány na letošní Vánoce, tak doufám, že alespoň 80% toho stihnu vyrobit - už teď vím, že deky pro moje broučky asi nestihnu.
      Krásná den Tereza

      Vymazat
  2. What a beautiful little hat! I love the pink, so pretty!

    OdpovědětVymazat