pondělí 19. dubna 2021

Svetr na doma z ponožkovky

Konečně hotový. Staronový svetr z ponožkovy, který jsem si upletla na doma. I když moje mamka říká, že na doma je toho svetru škoda.

V únoru jsem zveřejnila post o předělávkách

Během pandemie jsem tak trochu třídila šatník a tyto čtyři pletené projekty prostě nenosím. Jedním z nich byl i pletený rolák z ponožkové vlny od Vlnapu. Pletla jsem ho někdy kolem roku 2005. Už v roce 2013 jsem psala, že ho rozpářu a přepletu. Ale došlo na to až letos. Během práce na home-office jsem zjistila, jak moc mi nevyhovují fleecové mikiny. Ty nosím hlavně v zimním oddobí. Loni na jaře jsem nosila bavlněné a vše bylo OK. Loni a letos jsem nosila fleecové a neustále jsem byla nabitá statickou elektřinou. No a když si dáte sluchátka do ucha a dostanete další pecku, tak to Vás opravdu nakopne. 
Takže svetr jsem vypárala, vlnu vyprala, smotala a pustila se do pletení.
Původně jsem chtěla raglán přes hlavu, ale nakonec jsem upletla svetr zapínací. Vybrala jsem si tento na stránkách firmy DROPS.

Měla jsem strach, že mi klubíčka na svetr nevystačí, ale stačily. Nemusela jsem párat ani šátek, který jsem kdysi uháčkovala ze zbytků. Dokonce budou i ponožky.

No a jak svetr vypadá nyní?
Takto





No a takto vypadal dříve


Spotřeba byla necelých 310g. Velikost je S. Stačila by na velikost S jen 3 klubíčka Sportiva od Vlnapu. O proti návodu mám svetr o jeden knoflík delší (nechtěla jsem do pasu, ale delší) a také rukávy jsem si pletla delší - tak abych je měla podle svého a nekončili podle návodu cca 5 cm nad zápěstím.
Svetr je pletený na jehlicích č.3.

V syslírně mám ještě zbytky fialové ponožkovky a pak tři barvy modré. Možná se tam ještě něco najde. Chtěla bych si ještě jeden zapínací uplést a jeden přes hlavu - ne bych ráda  vyučila na chalupě nebo na kolo. 

Uvidíme, co ještě letos stihnu. 



2 komentáře:

  1. Proměna svetru moc prospěla, souhlasím s vaší maminkou, na doma ho je škoda. Ale myslím, že těch hezkých svetrů máte asi víc. Nechápu, kde na to berete čas. Ještě k tomu plést na jehlicích č. 3.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si časem ulpetu ten samý, ale jednobarevný.
      No a kde beru čas na pletení svetrů? Po večerech. Snažím se plést každý večer při televizi cca hodinku. Pokud pletu jen hladce nebo obrace bez vzoru, tak na to ani nekoukám a jde mi to celkem rychle. Horší jsou svetry se vzorem. A ty vlastně moc nepletu. Asi je to i tím, jak dlouho pletu. Ale živit bych se pletením nechtěla.

      Vymazat