úterý 12. listopadu 2013

Bábovka



Miluji tuto bábovku.
Říkám jí odmalička proužkovaná.
Dělala ji babička i moje  mamka.
Teď ji peču já.
Recept je možná už od moji prababičky, ale nejsem si jistá.
Zato litinová forma je.
Měla ji moje prababička a pak moje mamka.
Když jsem se vdala, tak mi ji dala.
Bábovka se dá péct i v jiné formě, ale prostě to není ono.
Pravá proužkovaná je pouze z litinové formy.
No ale ruku na srdce, kdo ji doma má, tak ví jak je těžká.
Takže je to taková sváteční bábovka - nějak se mi moc často nechce tahat formu.

No a recept je úplně jednoduchý.
12,5dkg másla + 25dkg moučkového cukru + 3 žloutky se třou půl hodinky.
Pak přidáme 35dkg hladké mouky, 1 prášek do pečiva a 1 šálek mléka.
Nakonec přidáme sníh ze 3 bílků.
Do vymazané formy či pekáče nalijeme cca 2/3 těsta. Do zbylého přidáme kakao a také přilileme.
Pečeme ve vyhřáté troubě cca 3/4 hodinky.

U nás bábovka většinou nevydrží do druhého dne.
Já ji miluji ještě takovou vlažnou.

3 komentáře:

  1. Terko, ta se ti povedla. :-) Mám na ni chuť. Mňam. Já pekla bábovku v neděli, po dlouhé době, a trochu si sedla. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já mám vždycky strach, abych ji vyklopila a netrhla se nebo dokonce jsem nekřupla talíř - přece jenom litina je litina:-)

      Vymazat
  2. Hmm, taky bych mohla něco upéct, děláš mi chutě:-))

    OdpovědětVymazat