čtvrtek 28. listopadu 2013

Další vánoční vločka

Větší vánoční vločka je z Camilli

Menší vánoční vločka ze Sněhurky

Grafické schéma

Tak jsem se opět pustila do vánočních vloček.
Tuto jsem našla na anglickém blogu.
Bohužel nenám zdroj ani uložený obrázek v PC.
Tak jsem musela znovu fotit.
Asi si budu muset udělat pořádek v uložených věcech v PC.

Zpět k vločce.
První jsem dělala z Camilly, použila háček č. 2,5 a při háčkování druhé jsem zjistila, že jsem vynechala 4 řadu a háčkovala rovnou 5 řadu. Vločka je docela velká - průměr skoro 17cm.
Druhou jsem háčkovala ze Sněhurky, použila jsem doma nalezený tenký háček - je na  něm č.2 a tentokrát jsem háčkovala všech 8 řad. Vločka je velká 13 cm.

Pro ty co nezvládají číst grafické schéma jsem vytvořila návod.
Snad bude srozumitelný.
Použité zkratky

po – pevné oko – v grafickém schématu - oblouček
řo – řetízkové oko – v grafickém schématu – tečka
ds – dlouhý sloupek – v grafickém schématu – svislá čára jednou přeškrtnutá
ks- krátký sloupek – v grafickém schématu – svislá čárka
sháčkovat 3 dl sloupky - – v grafickém schématu – 3 svislé čáry jednou přeškrtnuté

Začneme 7řo do kruhu
1ř. 4řo (jako náhrada za ds + 1řo) a pak 15x 1ds + 1řo – končíme po do 3řo na začátku řady celkem máme 16ds
2ř. 5řo (jako náhrada za ds + 2řo) a pak 1ds do každého ds předchozí + 2řo  řadu končíme po do 3řo na začátku řady – stále máme 16ds
3ř. 6řo (jako náhrada za ds + 3řo) a pak 1ds do každého ds předchozí í+ 3řo  řadu končíme po do 3řo na začátku řady stále máme 16ds
4ř. 7řo (jako náhrada za ds + 4řo) a pak 1ds do každého ds předchozí í+ 4řo  řadu končíme po do 3řo na začátku řady stále máme 16ds
5ř. Po přejdeme do prvního okénka a tam uháčkujeme 3řo (jako náhradu za ds)+2ds +3řo+3ds +3řo, jedno okénko přeskočíme a do dalšího, tedy 3 okénka uháčkujeme  3ds + 3řo + 3ds +3řo,do 5, 7, 9, 11, 13, 15 okénka háčkujeme to samé co do okénka 3, řadu končíme po do 3řo
6ř.6řo (jako náhrada za ds + 3řo), pak háčkujeme do vějířku (to je 3ds+ 3řo + 3ds) toto 3ds + 3řo + 3ds dále 3řo + 1ds do posledního ds vějířku z předchozí řady. Toto opakujeme u všech vějířků. Poslední vypadá takto 3ds + 3řo + 3ds a 3řo a řadu končíme po do 3řo na začátku řady
7ř. 6řo (jako náhrada za ds + 3řo) pak 1ds do prvního ds prvního vějířku předchozí řady, pak háčkujeme do vějířku 3ds + 3řo + 3ds , dále 3řo + 1ds do posledního ds vějířku z předchozí řady pak 3řo + 1ds do ds předchozí řady, pak opět 3řo + 1ds do dalšího ds předchozí řady (ds mezi vějířky), poté háčkujeme opět 3řo + 1ds tentokrát do prvního ds druhého vějířku. Toto opakujeme do konce řady. Za posledním vějířkem už neháčkujeme poslední ds, ale pouze 3řo a ukončíme řadu po do 3řo na začátku řady
  po přejdeme do prvního okénka a uháčkujeme 1řo (jako náhrada za ks) + 2ks, do dalších a všech ostatních háčkujeme 3ks, pak uháčkujeme 3řo a do vějířku sháčkujeme 3ds +3řo +sháčkujeme 3ds a opět 3řo a jsme v prvním okénku za vějířkem. Opakujeme – do okének 3ks za posledním vždy 3řo a do vějířku 3ds +3řo+3ds a pak 3řo a jsme v prvním okénku za vějířkem
Vločky musím ještě naškrobit, což jsem nestihla.
Případné dotazi ráda zodpovím.
Příjemné tvoření a hezký zbytek dne.
Ještě vložím několik návodů na velmi jednoduché vločky hotové za chvilku.



1 komentář: