pondělí 11. listopadu 2013

Vánoční vločky



Velice jednoduchá vločka.
Háčkovaná podle vločky od kamarádky babičky.
Menší háčkovaná sněhurkou, větší háčkovaná Camillou háčkem č. 2,5
Popis bude pro Camillu, pro sněhurku bude popis v závorce - liší se pouze první a druhá řada, pak je to stejné
řo - řetízkové oko
ks - krátký sloupek
pds - polodlouhý sloupek
ds - dlouhý sloupek
dds - dvakrát nahozený dlouhý sloupek
po - pevné oko
Začneme 6řo spojit do kruhu po
1ř. 1řo jako náhrada za krátký sloupek + 11 ks (pro sněhurku použijeme pds) zakončíme po
2ř. 1řo jako náhrada za ks, 1ks hned tam, co je 1řo, pak 1ks do 1ks předchozí řady," pak 2ks do sloupku předchozí řady a 1ks do dalšího ks předchozí řady" opakujeme až do konce - končíme po (pro sněhurku místo ks použijeme opět pds)
3ř. 7řo  jako náhrada za 1dds a 3řo, pak do každého ks z předchozí řady uháčkujeme 1dds+3řo, končíme po do 4řo.
4ř. máme 16 okének. Do prvního okénka uháčkujeme 3řo jako náhrada za 1ds + 1ds+3řo+2ds, do dalšího okénka uháčkujeme 1ks, pak opakujeme až do konce do dalšího okénka 2ds+3řo+2ds, do dalšího okénka 1ks. Končíme po do prvního řo.
Pokud chceme ještě očko na uchycení tak uháčkujeme 10řo, které po přichytíme tam co jsme zakončili 4ř.
Přeji úspěšné tvoření.


5 komentářů:

  1. Terko, moc krásné vločky, asi jich pár pro sebe taky udělám :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. přišla jsem kvůli ponožkám na jedné kruhové jehlici a koukám, že je tu spousta zajímavých věcí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No snažím se. Dokumentuji si tak svoji tvorbu. Škoda, že jsem nezačala tak před 20 lety - to bych se teď smála, co jsem si všechno napletla a co se nosilo.

      Vymazat
  3. Terko, pěkné vločky, ale koukala jsem jakými pěknými čepičkami oplétáš rodinu. :-) Ještě mě hodně zaujaly ponožky od špičky na kruhové jehlici. Já umím jen jen s pěti, ale mám trochu problém, aby druhá byla stejná. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dagmar no jo čepičky, to je moje srdeční záležitost. Přijde mi, že jich stále není dost. Když už se v zimně musí nosit, tak ať jsou alespoň zajímavé.
      No a ty ponožky nejsou problém. Pokud umíte na 5 tak klidně zvládnete i na té kulaté. Já ják jsem už psala nahodím špičku a pak vlastně pletu podle Sabriny ponožky metoda ve 4 krocích. Prostě jsem si to tak nějak upravila. Existuje knížka Pleteme dvě ponožky najednou - jinak nahazuji podle Praktické ženy leden-únor 2013

      Vymazat