pátek 17. října 2014

Háčkovaná deka aneb granny square blanket

Tak konečně můžu představit můj letošní projekt,
který mě provází od začátku roku.
Tak tady ho máme.
Vánoční dárek pro moje rodiče.
Háčkovaný přehoz přes postel.
 Zatím trůní na naší posely,
ale po Vánocích se přesune jinam.


 Střed deky
Dvě řady menších čtverečků
Řada velkých čtverců
 No a nakonec poslední řada  menších čtverečků
Rozměry: 180 x 210 cm
Váha 2 kg
Háček č. 3 a 3,5
Použité vlny:
Barevná - Sportivo cotton od Vlnapu - cca 1,7kg
Béžová - Aneta od Vlnapu - cca 300g
Přírodní bílá - KaK Jeans od Ariadne - cca 200g

No a jak vlastně příběh této deky vznikl.
Koupila jsem si 2kg ponožkovky v akci,
že budu plést ponožky, čepičky, svetříky.
Moje mamka chce už asi rok pletený přehoz z  Ikei.
No a tak mě napadlo, že bych jí mohla uháčkovat.
Začala jsem čtverečkami 6. ledna 2014
Nějak se mi to na přehoz nelíbilo a tak jsem myslela,
že bych mohla udělat alespoň polštářky a na přehoz  koupit jedno barevnou.
No ale nějak mě to chytlo a vznikly tyto čtverečky.
No a bylo rozhodnutu,
bude to deka.
Pak jsem při háčkovala ještě další čtverečky,
které jsem spojila a vznikl střed deky.
Původně měla být celá deka ve stylu středu deky.
Velké čtverce - střed jedna barva  a kolem jiná barva.
No ale pak mě přestalo bavit dělat původní čtverečky
a začala háčkovat jiný typ čtverečků.
No a když jsem uháčkovala potřebné množství čtverečků na dvě řady,
měla jsem v hlavě už zase nový typ čtverečků.
A  to byl tento typ.
No a nakonec mě ani tento typ nebavil dlouho a tak vznikl další typ čtverečků
A to tyto čtverečky  a  ještě tyto čtverečky.
Čtverečky jsem průběžně sháčkovávala k sobě.
Čtverečky jsou různě barevně zháčkované podle toho,
jak zrovna vyšla samovzorovací příze.
Mezi každou částí je pár řad pouze dlouhých sloupků.
Deka se mi zdála fádní a tak jsem velké čtverce obháčkovala béžovou barvou.
No a nakonec jsem poslední řadu čtverců obháčkovala přírodní bílou,
aby vznikl zajímavý okraj.
No a to je příběh mojí deky.

Malému se líbí a chtěl by ji na válení.
Bohužel mi zbylo necelých 300g.
No ale mám v syslírně modrou melírovanou ponožkovkou.
Také z akce od Vlnapu.
Takže bude snad na příští rok k Vánocům pro děti také deka.

No konečně hotovo a já se můžu vrhnout na dodělání Metalouse a dalších Vánočních dárků.



9 komentářů:

  1. Krásná deka, ta udělá pod stromečkem radost :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Terko, klobouk dolů! Vypadá nádherně, to bude velké překvápko. :-) Mám jen dotaz, prosím, jak sháčkováváš čtverečky? Díky. Pěkné dny bez chorob! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dagmar v poslední řadě. Pokusím se udělat foto návad a vložím.

      Vymazat
  3. Ahoj Terko, připravila jsi pro rodiče moc hezký dárek. Líbí se mi tvůj nápad s uspořádáním různě velkých čtverečků:-) a i barevnost jsi zvolila velmi hezkou a příjemnou na pohled. ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná práce, deka určitě udělá radost, mě by udělala.M

    OdpovědětVymazat
  5. krása, netradične tradičné štvorce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, vznikaly za pochodu. Nějak se mi nechtělo háčkovat stále totéž.

      Vymazat