čtvrtek 9. října 2014

Trocha nostalgie II.

Dneska trochu vzpomínkový příspěvek.
Za chvilku nastupuji do práce a tak si dělám pořádek ve skříni.
Třídím, přerovnávám a hlavně vzpomínám.
Posledních pár let jsem chodila v riflích, tričku, mikině nebo svetru a keckách.
To se  teď změní
a já zjišťuji,
co vše si budu muset koupit.
No a při třídění  jsem narazila na tyto svetry.
Už se opravdu  nedají nosit.
Jsou už opravdu hodně staré.
Takže první úkol bude koupit či uplést si svetr.
No a já Vám teď přestaví.
A povím Vám co s nimi budu dále dělat.
Pošlu dál, odvezu na chalupu nebo půjdou na recyklaci.

Takže první adept.
Rolák, pletený tak před 11 lety.
Pletený z ponožkovky - Sportivo od Vlnapu.
Ten rozpářu.
Vlna je ještě krásná a poslouží buď na ponožky
nebo na svetry pro děti.
Nedostatkem tohoto svetru je to, že má dlouhé rukávy.
Jak už jsem jednou psala.
Než jsem přišla na pletení raglán z hora,
povedlo se mi u několika svetrů uplést delší rukávy.
Které se praním ještě víc vytáhly.
Většinou jsem totiž nepletla podle návodu,
ale vymýšlela jsem si.

Druhý adept


Bílý svetr pletený možná před 15-17 lety.
Ten jsem nosila ráda.
Vzorek  je myslím z nějaké Vereny nebo jiného časopisu.
No a vlna?
Tak to už netuším.
Ten párat nebudu.
Ten půjde na chalupu.
Tam mi ještě poslouží.

Třetím adeptem je tento svetr


Ten jsem pletla asi před 20 lety.
Je to už z párané vlny.
Původně to byly dva svetříky.
Jeden můj a druhý sestry.
Pletla je moje mamka.
Jelikož nám byly malé,
tak jsem je rozpárala a upletla tento.
Vzorek na svetru je stejný,
jako pletla moje mamka nám.
Ten nejspíš poputuje do charity.
Na mě jsou už krátké rukávy,
no a než by do něj dorostla ta moje princeznička,
tak může  posloužit ještě někomu jinému.

No  a poslední svetr je tento.


Ten jsem také milovala.
Ráda ho nosila
A při jeho pletení se opravdu vyřádila.
Vzorek je z knížky  vzory na pletení.
Stará po mojí mamce.
Vlna je krásné světle modrá,
což na fotce není poznat.
Nedostatky jsou opět příliš dlouhé rukávy.
Ten rozpářu.
Vlna je ještě hezká.
No a nejspíš vznikne svetříko kabátek pro moji Rozárku.
Jo a pletený je taky tak před 15 či 17 lety.

Když byly nové byly opravdu krásné,
ale teď jsou již nemoderní a nedají se nosit.

Žádné komentáře:

Okomentovat