pátek 12. ledna 2018

Ach ta klubíčka aneb jak to loni dopadlo

V dnešním příspěvku bych ráda zhodnotila rok 2017 a moje předsevzetí, že nebudu kupovat žádné vlny a zpracuji co mám v syslírně.

Jak jsem předminulý rok a loňský rok psala :
Vlny jsou moje prokletí - tedy spíš e-shop s vlnou. Pletu od svých 6 let a pořádně cca od 10 let. Dřív jsem vlnu kupovala v krámu a to na určitý projekt (nebyly peníze a vlna také né) a né do zásoby. Když jsem začínala plést - před rokem 89, tak neexistovalo nic. Pár galanterii s vlnou a výběr děsný. Tehdy ještě neexistovaly žádné akce na vlnu, to až s nástupem internetu a e-shopů. Když jsem si zde kupovala vlnu na určitý projekt, tak jsem jako každá ještě do košíku přidám tady to klubíčko, protože se mi líbí barva nebo tamhle to klubíčko, protože by se mi mohlo hodit nebo zrovna byla akce a co kdyby se hodilo. Také jsem nakoupila hodně vlny na projekty, které jsem ještě ani nezačala, neb vždy přijde něco jiného a já zapomenu co jsem s tou či onou vlnou chtěla udělat. Takže mám stále ještě zásobu nasyslených vln - mám ráda vlny od firmy Drops, Merino a ponožkovku od Vlnapu a taká mám pár klubíček jehněčí vlny Timmy.

I letos tedy v roce 2018 budu pokračovat v předsevzetí (co jsem si dala už pro loňský a  také pro předloňský rok a předpředloňský a ......),  prostě že zpracuji vlny ze syslírny a dokončím projekty, na které mám již nakoupenou vlnu - popřípadě vlnu použiji na jiný projekt - když si nevzpomenu na co jsem si jí tehdy koupila.

No a jak to vlastně loni dopadlo.

Zpracovala jsem hodně vlny. Pletla jsem opět hodně ponožek pro Ježíška a nejenom pro něj. Takže ponožkovku jsem docela hojně využila. Jak celá klubíčka, tak jsem se vrhla i do projektu zbytkovky tedy ponožky ze zbylých malich i větších klubíček. Přesto mi jí hodně zůstalo neb ponožkovku mám opravdu hodně nasyslenou - zde je důkaz.

Zde se můžete kouknou, co jsem vše za rok 2017 upletla a co jsem vlastně všechno zpracovala.
Odolala jsem všem nástrahám firmy Drops i Vlnapu a nekoupila od nich ani jedno klubíčko do zásoby - co kdyby se hodilo, když je v akci. Takže v tomto jsem byla úspěšná.
Ale musím se přiznat - zhřešila jsem a to hned několikrát.

Prvně, když jsem koupila té mojí cácorce vlnu na svetrošaty - hned jsem nahodila a upletla.
Podruhé, když jsem koupila 100% bavlnu na puf pro mě - ten už mám také upletený a je plně využíván.
Potřetí, když jsem koupila špagety na další pufy - celkem jsem jich ze špaget upletla 5 kousků - tady jsou: puf č.2 a 3 , puf č.4 a 5, puf č.6
No a počtvrté, když jsem na služební cestě v Německu koupila v Aldině ponožkovku. Moc se mi líbila. Ta jediná je v syslírně.


Myslím si, že jsem to letos zvládla a až na jednu vyjímku jsem odolala. I když firmy měli nespočet akcí na vlny, tak já odolala. Opravdu potřebuji zlikvidovat syslírnu - už se tam pomalu ani nehnu - vln mám stále ještě dost nasysleno a taktéž i nápadů. Zde se můžete podívat, co vše kromě ponožkovky mám nasyslenu.
Merino vlnu od Vlnapu, kterou budu zpracovávat hned jak dodělám svetr pro sebe.
Dále tu mám několik klubíček do Dropsu - je to Lima. Tam už jsem zpracovala 2ks béžové na čepici pro drahou polovičku.
Potom tu mám ponožkovku pro zvláštní účely - tu již nějaký ten pátek zpracovávám - tedy kromě bílé. Ta ještě čeká v pořadí.
No a nakonec ještě klubíčka od různých výrobců, páraná, zapomenutá a znovu objevená. Prostě to co mi tam ještě zbylo. Jo vlastně mám ještě v syslírně jednu kategorii klubíček a to jsou klubíčka 100% bavlny kupovaná na čepičky, které již děti nechtějí. Ty si nechám a nebudu je nutně zpracovávat. Ty se hodí - když chci vyrobit něco jen tak pro radost - kabelka pro slečnu, hračka pro kluka nebo podkafíčka.

Už vymýšlím co zase upletu pro Ježíška v roce 2018.
Vím, že Vánoce sotva skočily a já už vymýšlím dárky na ty další, ale znáte to. Svetr či ponožky neupletu za den. Už jsem vlastně začala a to před 2 lety. To je můj kostlivec, který bych chtěla co nejdříve dodělat - je to z kategorie ponožkovka pro zvláštní účely.

Takže letos bych chtěla dodělat kostlivce pro děti - zatím tajné.
Ponožky pro všechny členy užší i té rozvětvenější části rodiny - na těch pro dospělé bych chtěla začít pracovat co nejdřív.
Pro drahou polovičku konečně uplést svetr - vlnu už mám  vybranou a tak musím začít také včas. Jé na tu jsem zapomněla - nevyfotila jsem ji neb ji mám připravenou již mimo syslírnu. No vidíte, ještě další klubíčka.

No a také bych chtěla letos myslet trošku víc na sebe - potřebuji svetry - chtěla bych zelený, alespoň dva černé a ještě jiné barvičky. Vím, že to není minimalistické mít tolik svetrů, ale já je unosím. Ráda je střídám a jelikož je pletu sama, tak jsou udržitelné, né na jednu sezonu a také mě trvají hodně, ale hodně dlouho, než je upletu. Svetry pro sebe pletu již jen z kvalitních materiálů - akryl už nikdy.
Takže už abych alespoň jeden měla hotový.

No a jak se znám, tak nápadů a věcí co musím vyrobit bude více.

Jo a když to tu tak píšu, tak jsem si vzpomněla, že bych chtěla paním učitelkám do školky uplést či uháčkovat maličkost. Myšák končí a tak něco vyrobím na památku. Napadl mě šátek - ale těch bych musela uplést 4-5 kusů a kdo ví, zda bych se trefila do vkusu paních učitelek. Takže možná jen uháčkuji či upletu menší penály. Ty se budou určitě hodit - na tužky, šminky nebo peníze. Přece jenom jsme s jednou paní učitelkou prožili ve školce skoro 8 let života - 4 roky Rozárka a 4 roky Myšák. I když obě děti ji měla první dva roky, tak školka je malá a mi se s ní potkávali celou dobu. Jo jedna etapa končí a další začíná. To je život.

Také jsme konečně snad zpracovala všechny zbytky Yetty od Vlnapu. Ty jsem použila na čepice pro Ježíška. Nápad na pletení čepic jsem dostala cca 14 dní před Vánocemi. Vyhrabala vlnu a pletla.
Ještě v syslírně mám pár klubíček akrylu, ale ty jsou již připravené pro paní učitelky ve škole, školce nebo družině. Tam vlny  potřebují.

Což je také další způsob jak se zbavit nasyslených nechtěných akrylových klubíček. Už jsem takto dala cca 3x stará a již nepotřebná nebo zbytková klubíčka. Paní učitelky měli radost.


A jak vy? Zpracováváte, zpracováváte a zbavujete se nasyslených vln? Nebo jenom kupujete do zásoby.
No a co letos? Už jste stihli něco koupit?




Žádné komentáře:

Okomentovat