čtvrtek 22. června 2017

Dovolená už se blíží a já ......

Ještě týden a něco a začínají prázdniny.
My je opět zahájíme na dovolené v Alpách - tedy až druhý týden prázdnin.
Pojedeme opět na stejné místo co loni i do stejného apartmánu.
Líbilo se nám tam a neměli jsem čas vše prozkoumat.
Takže letos pokračujeme.

No a já bych teď ráda bilancovala.
Loni jsem na dovolené přemýšlela a co z toho vzniklo jsem si poznamenala zde.
No a jak to dopadlo?
Myslím si, že na 1-.

Chtěla jsem zapracovat na svém šatníku a šatníku děti.
To se myslím povedlo.
Dětem jsem vše malé vyřadila a průběžně vyřazuji a nakupuji opravdu jen to co potřebují a unosí.
I babičkám vždy řeknu co potřebují, aby nekupovaly zbytečnosti.
No a já? Vyházela jsem opravdu už nenositelné věci, přikoupila pár nových triček a několik kousků do práce a na doma.
Každé ráno nestojím půl hodiny před nacpanou skříní (což jsem ani předtím nestála - max. někdy na střední), neprohlížím si obleční a nemusím přemýšlet co si vzít na sebe.
Mám oblečení tak akorát a vždy si během chvilky vyberu co si vezmu na sebe.
Je to opravdu krásný pocit - no a bonusem je, že ušetřím i peníze za oblečení a nikde nemám oblečení které párkrát vezmu a  vyperu a ono pak vypadá jak 100 let staré.
Když procházím kolem obchodů z oblečením, tak sice si říkám, že tohle by se mi líbilo, nebo tamhle to, ale zůstávám jen u toho, že se koukám.
Odejdu a doma zjistím, že to opravdu nepotřebuji.
Nebo mi to vrtá hlavou, jdu se ještě jednou podívat a v krámu zjistím, že materiál nic moc, když si to obléknu tak to vypadá jak kus hadru. Prostě to vrátím a jdu domů.
Nemusím mít poslední trendy.
Asi stárnu, ale čím dál tím víc hledím na kvalitu oblečení.
Snažím se kupovat dražší a kvalitnější věci.
Škoda, že jsem tohle nevěděla někdy na střední, ale to byla jiná doba a spíš než na kvalitu jsem myslela na to, abych měla krásné a moderní oblečení.

Dalším bodem byly hračky.
Něco jsem vyřadila, vyhodila, ale možná to letos udělám znovu. Některé hračky - plastová autíčka se porouchala a malý je nechce vyhodit. Takže až odjede budu to muset probrat a to co není OK vyhodit.


No a můj blog - o kterém jsem přemýšlela.
Přehledy projektů za uplynulé roky jsem vytvořila a už mám i založený na tento rok. Takže tady to dopadlo opravdu dobře.

Teď bych se ráda vrhla na domácnost - chtěla bych vyřadit nepoužívané věci - jako jsou staré a otlučené hrnečky, dózy na jídlo, které jsou poškrábané a probrat lahve na vodu.
Líbí se mi myšlenka minimalistické domácnosti - jen s vlnami to asi minimalismus nebude nikdy.
Syslirnu mám stále, sice nenakupuji do zásoby, ale času je málo a tak zpracovávám pomaleji.
I když už v některých věcech minimalismus praktikuji, ale není to ještě  v celé domácnosti.

Uvidíme na co zase v Alpách přijdu a co u toho bude realizovat.
 Protože na dovolené má člověk více času na přemýšlení, nemá tam tolik věcí jako doma a zjišťuje, že se bez některých věcí docela dobře obejde.
Takže uvidíme co mě napadne tentokrát.


3 komentáře:

  1. Koukám, že mne inspirujes i jinde než v pletení....Hezkou dovolenou i celé léto.....
    🌻

    OdpovědětVymazat
  2. Jo Alpy, ty jsou nadherne! Ja byla s pritelem pred mesicem na teto dovolene https://www.animod.cz/luxusni-wellness-pobyt-v-rakouskych-alpach-4-dny-3-noci-2-os-snidane.html a vse uplne krasne jako v pohadce, cerstvi vzduch, priroda,.... urcite doporucuji Alpy vsem!

    OdpovědětVymazat