čtvrtek 8. června 2017

Návod na pletený puf

Dneska jsem pro Vás připravila návod na pletený puf.
 
Na internetu jsem našla pouze jeden návod v čeština a to tento.
Je pletený na jehlicích č.20 a je zde použitá vlna Yetty od Vlnapu - megakubko smotáno ze 6 klubíček.
Dlouho jsem přemýšlela, hledala a hledala, ale nic jiného jsem nenašla.
Nechtěla jsem použít 100% akryl na puf.
Chtěla jsem puf z bavlny nebo provázků.
Tak jsem hledala a přemýšlela, až ....
Nakonec jsem vybrala 100% bavlnu - Nela z Níťarny Česká Třebová
Koupila jehlice č. 12 a 15 - neb č.20 se mi zdály moc.
 
Stočila jsem 6 klubíček do jednoho mega klubka
Vzala jehlice č.15 a zkusila - nelíbilo se mi to.
Bylo to moc volné - rozpárala jsem upletené.
Takže jsem vzala jehlice č.12 a nahodila a pletla.
To už se mi líbilo a upletla jsem na č.12 celý puf.

No a co vlastně na takový puf potřebujeme.

Vlnu - počet klubíček se odvíjí od velikosti pufu - na ten můj budete potřebovat 12 klubíček 100% bavlny Nela,
jehlice č. 12

Postup
Napřed si smotáme z 6 klubíček jedno mega klubko - lépe se Vám pak bude pracovat.
Na jehlice nahodíte 40 očí a pletete pouze hladce.
Já pletla celkem 100 řad.
Pak jsem ukončila.
Máme dlouhý pás.
Sešijeme k sobě oba konce (tam konec, kde jsme začaly plést a ten konce který jsme ukončily ) a tím nám vznikne roura.
Bohužel jsem zapomněla fotit.
Když máme rouru nebo rukáv tak do spodního okraje nevlečeme na trojitě vlnu oky dokola podél okraje a stáhneme velice pevně.
Zavážeme a uzel protáhneme dovnitř do pufu.
Stejně protáhneme vlnu i horním okrajem - nezavazujeme, ale teď začínáme plnit.
Ještě před plněním dáme dovnitř starý povlak či ušijeme něco jako pytel stejné či podobné barvy jako je puf - aby neprosvítali věci, kterými puf naplníte.
No a konečně můžete plnit, lze použít cokoliv - staré trička, svetry, prostěradla, deky atd.
Pěkně urovnáme a můžeme zavázat.

No a tady máme výsledek.



Puf je vysoký 35 cm a obvod je 107 cm.
Pokud  chcete menší nahodíme méně, pokud  větší nahodíte více ok. 
Prostě fantazii se meze nekladou.

Jo a pokud Vám někdo bude říkal, že puf zvládnete za 4 hodinky tak to né.
Možná na větších jehlicích, ale já jsem ho pletla skoro 2 týdny po chvilkách. 
Možná, kdybych ty chvilku spočítala, tak dají třeba i ty 4 hodinky, ale já zvládla uplést max. 10 řad a byla jsem hotová.
A to jsem pletla na kulatých jehlicích.
Prostě je to zátěž na záda.


Žádné komentáře:

Okomentovat